המסת שומן בגלי רדיו

לתאי שומן יש כמה וכמה תפקידים חיוניים בחיינו, ובהם, בין השאר, אגירה אנרגיה והגנה על הלב. למרבה הצער, אצל לא מעט בני אדם כמות תאי השומן היא מעל ומעבר למה שצריך – תוצאה של תזונה לא נכונה ופעילות גופנית מעטה מדי – ובמקרים רבים השומן הוא עקשן וערמומי ומסרב להרפות, כך שישנו צורך בטיפולים אסתטיים שונים על מנת להיפטר מהכמות העודפת.

המסת שומן בגלי רדיו היא אחת הדרכים הנפוצות לסלק את תאי השומן שאין בהם צורך וליהנות ממראה מחוטב ומוצק יותר. חשוב להדגיש כי המסת שומן בגלי רדיו אינה מתאימה למי שסובל מהשמנת יתר אלא למי שסובל מהצטברות שומן באזור ספציפי ולא מצליח להיפטר ממנה – ובפרט בסנטר, בבטן, במותניים ובזרועות.

כיצד עובדת המסת שומן בגלי רדיו?

המסת שומן בגלי רדיו היא למעשה סוג של הונאה, למטרות טובות כמובן. גלי הרדיו מחממים את האזור שבו רוצים להיפטר מהשומן המיותר, ובכך גורמים לגוף לחשוב שאותו איזור ספג מכה או סובל מטראומה כלשהי. כתוצאה מכך מתעורר רצון לשקם את האזור, ופעולות השיקום בהן נוקט הגוף גורמות למעשה להמסת השומן ולאחר מכן לסילוקו מהגוף.

בין השאר מדרבן הטיפול את המערכת הלימפטית להגביר את קצב הניקוז, וכך להפריש החוצה מהגוף שומנים רבים יותר. בנוסף, מסלקת המערכת הלימפטית מהגוף גם רעלים רבים – "תופעת לוואי" חיובית במיוחד.

אימפקט נוסף של גלי הרדיו הוא ייצור מוגבר של קולגן ההופך את העור למוצק יותר, וכן מושגת זרימת דם טובה יותר ובעקבותיה תחושת נמרצות.

ישנם מספר סוגים של מכשירים להמסת שומן בגלי רדיו, ובאופן טבעי ישנם הבדלים בין מכשיר למכשיר. ברוב המקרים רק רופא מוסמך להפעיל אותו, ואכן חשוב להקפיד לעבור את הטיפול רק אצל רופא מנוסה המשתמש במכשיר שקיבל את אישור ה- FDA.

בודי טייט – המסת שומן ושאיבתו בעת ובעונה אחת

כאמור, ישנם מספר סוגים של מכשירים המבצעים המסת שומן בגלי רדיו, ובין השאר ישנם כאלה המשלבים גלי רדיו עם אינפרא אדום (מכשירים אפקטיביים במיוחד המשיגים תוצאות במהירות, כשבחלק מהמקרים כבר אחרי טיפול אחד ניתן לראות הבדל ולאחר 5-6 טיפולים השינוי משמעותי מאוד).

גוף אישה לפני טיפול המסת שומן בגלי רדיו

מכשיר אחר, פופולארי במיוחד, הוא הבודי טייט – מכשיר פרי פיתוח ישראלי המשלב המסת שומן עם שאיבת שומן ועל כן מציג תוצאות מרהיבות ומלהיבות במיוחד.

העיקרון על פיו עובד הבודי טייט דומה לזה של המסת שומן בגלי רדיו "רגילה" – פרט לתוספת חשובה בדמות צינורית דקיקה המוחדרת אל הגוף באזור שבו ממיסים את השומן ופשוט שואבת את השומן הנוזלי החוצה, אל מיכל. בנוסף "מגוהץ" האזור על מנת שהשאיבה לא תותיר בו "גלים" לא אסתטיים.

כדאי לדעת שהתוצאות של המסת שומן בגלי רדיו הכוללת שאיבה באות לידי ביטוי רק לאחר כשבועיים.

סיבוכים וסיכונים

ככלל, המסת שומן בגלי רדיו היא טיפול בטוח ופשוט למדי. ברוב המקרים חוזרים לשגרה כבר לאחר יום-יומיים, ומאחר שמדובר בטיפול הניתן בהרדמה מקומית, הרי שלא כרוכים בו הסיכונים שיש בכל הרדמה מלאה. בנוסף, זהו טיפול לא פולשני – עובדה שגם היא מפחיתה את הסיבוכים והסיכונים האפשריים.

יחד עם זאת, תיתכן נפיחות באזור המטופל (שברוב רובם של המקרים תרד לאיטה ותיעלם לאחר שבוע), אדמומיות, וייתכן אף כאב קל.

סגירת תפריט