שאיבת שומן למול הקפאת שומן

עבור אנשים רבים, גם גברים וגם נשים, גם צעירים וגם מבוגרים, שומן הוא אויב ערמומי ומתסכל שבמקרים רבים נצמד לאזורים מסוימים בגוף גם אחרי דיאטה משמעותית והקפדה על תזונה מאוזנת ואפילו פעילות ספורטיבית בתדירות סבירה ומעלה לא מצליחה להעלים את השומן המיותר והלא מחמיא.

במקרים אלה נחלצת לעזרתנו הרפואה האסתטית. שתי האפשרויות העיקריות הן שאיבת שומן והקפאת שומן, וכדאי להכיר את שתיהן כדי לבחור מביניהן את זו המתאימה ביותר למאפיינים הספציפיים שלך.

שאיבת שומן

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שמתבצע בהרדמה וכולל חתכים זעירים באזור שממנו רוצים לסלק שומן מיותר. דרך חתכים אלה מוחדרות צינוריות מיוחדות, שפשוט שואבות שומן החוצה מהגוף. בדרך כלל כמות השומן הנשאבת היא כ-3-4 ליטר (כמות גדולה יותר מסכנת את הבריאות של המנותח/ת), ומשך הניתוח כשעתיים.

לאחר השאיבה נדרשת החלמה של כשבוע, ולאחר מכן ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה (פעילות ספורטיבית ניתן לבצע שוב אחרי כחודש). תופעות הלוואי העיקריות הן כאבים (קלים עד נסבלים), נפיחות (שמתפוגגת בהדרגה) ואי נוחות, והתוצאות באות לידי ביטוי מלא תוך כ-3 חודשים.

הקפאת שומן

הקפאת שומן היא שיטת טיפול חדשנית ולא פולשנית, שמבוססת על הרגישות הגבוהה של תאי שומן לקור. במסגרת הטיפול, שנמשך כשעה, האזור שממנו רוצים להעלים שומן מקורר באמצעות מכשיר מיוחד ותאי השומן פשוט קופאים למוות. השומן שמשתחרר מהתאים המתים מסולק מהגוף באמצעות מערכת הלימפה תוך מספר שבועות.

היתרון המרכזי הוא היותו של הטיפול, שנקרא גם המסת שומן בקור, לא פולשנית ועל כן החזרה לשגרה בעקבותיו היא כמעט מידית. בדרך כלל בתחילת הטיפול ישנה אי נוחות קלה, אולם תוך זמן קצר המטופלים מסתגלים לקור שמכוון כמובן רק לאזור המטופל ויכולים לנצל את השעה לקריאה, משחק בסמארטפון, נמנום קל או כל דרך אחרת שירצו.

באילו מקרים מתאימה הקפאה ומתי כדאי לבצע שאיבה?

כשכמות השומן יחסית גדולה, בדרך כלל ההמלצה תהיה לבצע שאיבה. יחד עם זאת כדאי לקחת בחשבון שאם העור אינו גמיש מספיק, שאיבת שומן עלולה להותיר עור רפוי שהמראה שלו אינו אסתטי. כשהצרת ההיקפים המבוקשת צנועה יחסית, בדרך כלל כדאי לבצע המסת שומן בקור כדי להימנע מהצורך בהחלמה ממושכת, מניתוח בהרדמה וחובת השימוש במחוך או מכנסי לחץ. בכל מקרה כדאי להגיע לכירורג פלסטי מנוסה שאמון על ביצוע שני ההליכים, כך שההמלצה שלו תהיה אך ורק בהתאם למאפיינים שלכם ולטובתכם המלאה.

סגירת תפריט