אילו ניתוחים נוטים לשלב עם ניתוח מתיחת בטן?

מתיחת בטן הינה ניתוח פלסטי שמוביל לשינוי משמעותי לטובה במראה האזור המרכזי בגוף שלנו. ניתוח מתיחה מבוסס על הסרת רקמות עור עודפות, על הידוק שרירים רלוונטיים בבטן ועל הזזת הטבור, ומעצב מחדש הן את הבטן, הן את אזור המותניים, הן את אזור הערווה והן את אזור הירכיים העליונות והישבן. ישנם מקרים שבהם מומלץ לשלב עם מתיחת הבטן ניתוחים נוספים – ובפרט רווחות האופציות של שאיבת שומן ותיקון בקע.

ניתוח שאיבת שומן

שאיבת שומן היא תוספת טבעית למתיחת בטן. חשוב להדגיש כי לא מדובר בניתוח למטרות הרזיה, שכן גם במקרים שבהם נשאב שומן מיותר מאזור הבטן ו/או המותניים, מדובר בכמות מוגבלת של שומן – מעבר ל-5 ליטר הניתוח עלול להיות מסוכן, ובמרבית המקרים נשאבת כמות של 2-3 ליטרים, שאיבה שמספקת מענה יעיל למצבורי שומן נקודתיים שהאדם לא מצליח לסלק גם כשהוא מקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית נאותה.

השילוב בין העלמת רקמות שומן עודפות לבין הסרת עודפי עור מבטיח שלא ייווצר מראה רפוי ולא מחמיא (בגלל רקמות עור שהופכות תלויות ורופסות אחרי שהוציאו מהן את השומן), וביחד עם שאר המרכיבים של מתיחת הבטן, כאמור הידוק שרירים ומיקום מחדש של הטבור, מתקבלת תוצאה מרשימה במיוחד.

ניתוח לתיקון בקע

בקע מפשעתי – מצב רפואי שמוכר גם בשמות "הרניה" או "קילה" – נגרם עקב התרופפות של דפנות הבטן, באזור המפשעות, בין השאר בעקבות לידה כשגם לגיל יש תרומה לכך. הסימפטום העיקרי הוא כאב באזור המפשעה במהלך מאמץ גופני, והדרך היחידה לתקן את הבקע היא ניתוח. בדרך כלל אין חובה לעבור את הניתוח באופן מידי, אבל ניתוח מתיחת בטן – הליך כירורגי שבמסגרתו ממילא מבוצעים חתכים באזור זה – הוא הזדמנות מצוינת לתקן גם את הבקע, וכך להבטיח גם מראה שובה לב וגם תפקוד מיטבי.

לקריאה על ניתוח מתיחת בטן
לקריאה על ניתוח שאיבת שומן

סגירת תפריט