דברים שחשוב לדעת לפני הרמת פנים

הרמת פנים היא אחד הניתוחים היותר מורכבים שקיימים בתחום הרפואה הפלסטית. חשוב מאוד לעבור את ההליך הכירורגי אך ורק אצל מנתח מנוסה במיוחד ומיומן מאוד בביצוע מתיחות פנים, ובכל מקרה ישנם כמה דברים שחשוב מאוד לדעת לפני שעוברים את הניתוח.

ניתן לבחור בין מיני מתיחת פנים למתיחה מלאה

לא כל מי שעור הפנים שלו החל לצנוח וליצור מראה מבוגר זקוק למתיחת פנים מלאה. בחלק מהמקרים אפשר בהחלט "להסתפק" במיני מתיחה, שבאופן טבעי הינה ניתוח קל יותר. ההחלטה מתקבלת ע"י הרופא המנתח והמטופל/ת ביחד, ועוד כדאי לדעת שגם במסגרת מתיחה מלאה וגם במסגרת מיני מתיחת פנים ישנה גמישות מסוימת במהלך הניתוח, וזאת כדי להתאים את הפעולות המתבצעות למאפיינים הספציפיים של הפנים של המטופלים וליצור את השינוי המחמיא ביותר האפשרי.

הבסיס לשביעות רצון הוא ציפיות ריאליות

ניתוחי מתיחת פנים מצליחים לחולל שינויים משמעותיים, ולהפחית אפילו 10 שנים מהמראה החיצוני. יחד עם זאת חשוב להבין שלא מדובר בקסם אלא בהליך כירורגי, שמטבעו הינו מוגבל, ובנוסף המגמה כיום היא להעדיף ליצור את המראה הטבעי ביותר האפשרי ולאו דווקא את הצערת הפנים הכי דרסטית – שכן זו עלולה להיראות מאולצת ולא מחמיאה. באופן כללי מפגש הייעוץ עם הכירורג הפלסטי מוקדש בין השאר גם לתיאום ציפיות, על מנת שהן יהיו ריאליות, ולא ייווצר מצב שבו מבחינה רפואית ואסתטית הניתוח עבר בהצלחה, אבל המטופל אינו שבע רצון.

הפסקת עישון וצעדים נוספים לקראת הניתוח

לקראת ניתוח הרמת פנים, כמו לפני כל ניתוח פלסטי, חשוב מאוד להפסיק לעשן לפחות במשך שבועיים-שלושה (וכן יש להימנע מעישון לאורך פרק זמן דומה אחרי הניתוח) – החומרים המזיקים שבסיגריות מקשים על הגוף להתאושש מהניתוח ולהחלים באופן מיטבי, ובפרט עלולים לגרום להצטלקות בולטת ולא אסתטית. למעשה מומלץ ליצור שינוי מקיף וביחד עם הצערת הפנים להיפטר מההרגל הבעייתי.

כמו כן יש להפסיק ליטול כשבועיים לפני הניתוח תרופות שמדללות את הדם (למשל אספירין) ו-ויטמינים ותוספי מזון מסוימים, וגם את האלכוהול כדאי להוציא מהתפריט.

אילו סיבוכים עלולים להתרחש בעקבות מתיחת פנים?

אמנם המיומנות הגבוהה של כירורגים פלסטיים מנוסים מובילה לכך שרק במקרים נדירים במיוחד יתרחשו סיבוכים, אולם הדבר אפשרי וחשוב להיות מודע לכך. הסיבוכים האפשריים הם דימום, זיהום, צלקת בולטת ועבה, נמק בעור הפנים ופגיעה עצבית (בעיקר בשפה התחתונה או בשריר הגבה).

מה מאפיין את תקופת ההחלמה?

מומלץ לאחר ניתוח הרמת פנים לפרגן לעצמכם חופשה של שבועיים, כדי לאפשר לגוף החלמה מלאה. בשבוע הראשון חשוב גם להימנע מלעיסת מזון מאומצת וכן אסור להתאפר. מקלחת, כולל חפיפה, אפשרית כבר למחרת הניתוח (רצוי לחפוף עם שמפו תינוקות), ועוד כדאי לדעת שפעילות ספורטיבית אפשרית כחודש אחרי המתיחה של הפנים.

מגבלה נוספת היא צביעת השיער – רק כעבור 5-6 שבועות ניתן לצבוע את השיער, ומומלץ לנשים שנוהגות לעשות זאת להיערך בהתאם.

סגירת תפריט