הרמת חזה בגיל צעיר

אחת המגמות היותר מעניינות בעשור האחרון היא הרצון של צעירות רבות לעבור ניתוח פלסטי. מצד אחד לשינוי המראה החיצוני באופן משמעותי בגיל צעיר ישנה השפעה חיובית על הדימוי העצמי, שכידוע עשוי להיות רגיש במיוחד ופגיע עד מאוד בגיל צעיר, אבל מצד שני מוטלת על המנתחים הפלסטיים אחריות רבה ובעיקר נדרשת יושרה מלאה כדי להבטיח שרק מי שבאמת זקוקה לשינוי שכזה תעבור ניתוח, שמטבעו הוא מורכב וכרוך גם בתופעות לוואי ותקופת החלמה.

דוגמה טובה לכך היא הרמת חזה: אמנם ניתוח זה מזוהה בעיקר עם נשים בשנות ה-40 וה-50 לחייהן, כמו גם נשים בנות 30 פלוס שרוצות להקדים תרופה למכה – הסיבות העיקריות לצניחת השדיים ולמראה הרפוי והלא מחמיא שנוצר הן הגיל, לידות והנקות וכן דיאטות דרסטיות או שינויים תכופים במשקל הגוף, ומטבע הדברים מצבים אלה מאפיינים נשים באמצע החיים – אולם כדאי לדעת שלעתים כדאי לבצע הרמת חזה גם בגיל צעיר. בארה"ב, מדינה שבה ישנן סטטיסטיקות מפורטות אודות כל דבר כמעט ובפרט ניתוחים פלסטיים, 2% מהרמות החזה מתבצעות בקרב בנות 19 ומטה, ועוד 14% מהמנותחות הן בנות 20-29.

הדגש העיקרי בביצוע הרמת חזה בגיל צעיר הוא לוודא שהמטופלת לא צעירה מדי. חשוב להבין כי החזה הנשי מסיים להתעצב רק בגיל 17-18, ועל כן אין טעם לנתחו עוד לפני שסיים להשתנות. בנוסף, ישנם מקרים שבהם התרבות של המאה ה-21 מציבה בפני צעירות מודלים שכלל אינם ריאליים (אלא עברו פוטושופ וכו'), ואלה, בתוספת הלחץ החברתי, גורמים לעתים לרצון לעבור הרמת חזה גם אין בכך באמת צורך.

במידה ואכן הרמת החזה עשויה לייצר שינוי משמעותי לטובה, יש לקחת בחשבון את הצורך לפנות בין שבוע לשבועיים לטובת החלמה, ועוד כדאי לדעת שלעתים על-מנת להגיע לתוצאות המיטביות כדאי לשלב עם ההרמה גם הגדלה או לחילופין הקטנה של החזה הקיים.

איך מתבצע ניתוח פלסטי להרמת חזה

סגירת תפריט