כיצד לדעת אם להעדיף הרמת חזה או הגדלת חזה?

מה בוחן כירורג פלסטי כדי להגיע להמלצה האידיאלית?

מנתחים פלסטיים לא מסתפקים כמובן במבחן העיפרון וגם לא בתחושות הסובייקטיביות של המטופלת, למרות שבאופן טבעי יש להן חשיבות רבה. מנתח פלסטי בעל יושרה בוחן ראשית כל את מידת ההשפעה הצפויה של השינוי הפיזי האפשרי בחזה על חיי האישה, מוודא שהציפיות שלה עומדות במבחן המציאות (שהרי למרות השתכללות הרפואה האסתטית, לא כל חלום ניתן להגשים אחד לאחד), בודק פרמטרים פיזיים שונים ובהם למשל מיקום הפטמות והעטרות ומצב העור באזור החזה, לוקח בחשבון גם את מבנה הגוף של האישה באופן כללי, שהרי בסופו של תהליך החזה החדש אמור ליצור הרמוניה מוצלחת עם שאר האיברים – ועל סמך כל אלה ממליץ האם כדאי לבצע הרמת חזה, הגדלת חזה, הליך שמשלב הרמה עם הגדלה או שאולי בכלל אין צורך בכל אלה.

האם ניתוח פלסטי בחזה פוגע ביכולת ההנקה?

שיקול חשוב נוסף הוא השפעת ההליך הכירורגי בחזה על יכולת ההנקה של האישה.

כדאי לדעת שהגדלת חזה, באופן עקרוני, לא פוגת ביכולת של האישה להניק. החדרת השתלים לא משפיעה על בלוטות החלב, הצינוריות שבהן עובר חלב האם ושאר המרכיבים שמאפשרים את הפעולה שמומלצת בחום ע”י כל ארגוני הבריאות בעולם. יחד עם זאת, כמו בכל ניתוח, ייתכנו סיבוכים, וגם אם הסיכון להתרחשות שכזו מזערי, למי שרוצה להיות בטוחה שתוכל להעניק לילדיה חלב אם מומלץ להמתין עם ההגדלה של החזה עד לסוף פרק ההריונות והלידות בחייה. עוד כדאי לקחת בחשבון בהקשר זה שבמהלך הריון השדיים עשויים לגדול באופן טבעי, כך שאם עוברים ניתוח הגדלת חזה לפני הריונות ולידות, רצוי לבחור בשתל מעט קטן מזה שחושקים בו, וזאת כדי למנוע מצב שבו בסוף ההיריון החזה גדול מאוד ומכביד.

ניתוח הרמת חזה כן עלול לפגוע ביכולת ההנקה. בנוסף הריונות ולידות עלולים לפגום בתוצאות ההליך הכירורגי, ועל כן כדאי לעבור ניתוח זה כשאת כבר בטוחה שלא תרצי ילדים נוספים.

הרמת חזה משולבת בהגדלה

הרמת חזה מובילה במקרים רבים להקטנתו במידת מה, שכן ההליך עשוי לכלול הסרת רקמות עור מהשדיים. אם מלכתחילה גודלו של החזה גבולי מבחינת האישה, כדאי לשקול ניתוח משולב, כלומר כזה שבו החזה גם מורם וגם מוגדל.

 

למידע נוסף

https://www.itzuvhaguf.co.il

 

סגירת תפריט