כיצד להתכונן לניתוח הרמת חזה

הרמת חזה הינו ניתוח פלסטי נפוץ שבמסגרתו מוחזרת זקיפות הקומה לשדיים שהפכו נפולים. לעתים משולבת בהרמה גם הגדלת חזה או לחילופין הקטנתו, ובכל מקרה ישנה חשיבות רבה להיערכות נכונה לניתוח זה.

תכנון מדויק

רכיב אחד של ההתכוננות לניתוח הרמת חזה הוא התכנון המדויק והקפדני של ההליך הכירורגי, כשעוד קודם לכן בוחן הכירורג הפלסטי את מצב השדיים כדי לדעת עד כמה הניתוח אכן נדרש. מבחן פשוט שאפשר לבצע גם בבית ואשר מספק אינדיקציה טובה לנחיצות הרמת החזה הוא בדיקת מיקום הפטמה: אם היא נמצאת מתחת לקפל התת-שדי, כלומר המקום שבו השד מתחבר לחזה, הרי שסביר להניח שניתוח הרמה אכן יניב שינוי לטובה.

כאמור בחלק מהמקרים מומלץ לבצע ניתוח משולב: אם הסיבה להיותם של השדיים הנפולים היא כובד משקלם עקב גודלם, כדאי לבצע הרמה והקטנת חזה, ואילו אם השדיים יחסית קטנים, כדאי לקחת בחשבון שהרמה תהפוך אותם לקטנים אף יותר, ובמקרים אלה יש לשקול הוספת שתל תוך כדי ההליך הכירורגי.

בדיקות רפואיות

מאחר שהרמת חזה היא ניתוח לכל דבר, יש לבצע בדיקות רפואיות שונות על-מנת לוודא שהגוף יוכל לעמוד בניתוח ולהתאושש ממנו באופן יעיל. הבסיס הוא בדיקות דם ובחלק מהמקרים נשלחת המטופלת ע"י המנתח הפלסטי לעבור גם צילום חזה, ממוגרפיה ובדיקת אק"ג.

הפסקת עישון

סיגריות הן הרגל מזיק באופן כללי, ובפרט פוגעות ביכולות הריפוי הטבעיות של הגוף, שכן זרימת הדם בגוף אינה אופטימלית ולא מגיע מספיק חמצן לרקמות שאמורות להחלים. בעיקר עלולה להיווצר הצטלקות לא אסתטית עקב עישון, ועל כן יש להפסיק לעשן לפחות שבועיים לפני מועד הניתוח, ולהמשיך עם הוויתור על ההרגל הבעייתי גם בשבועיים שאחרי הרמת החזה – ובקיצור, כדאי לנצל ניתוח זה גם לטובת הפסקת העישון ושיפור הבריאות.

כמו כן יש לחדול מליטול תרופות מדללות דם במשך שבועיים לפני הניתוח, וגם תוספי מזון וצמחי מרפא שעלולים להוביל לדמם מוגבר בניתוח יש להפסיק לצרוך במשך לפחות שבועיים.

סגירת תפריט