למי מתאימה מתיחת בטן

המיקום של הבטן, בדיוק המרכז הגוף, ותשומת הלב הרבה שהיא מושכת אליה, הופכות אותה לאיבר רגיש. רפיון מסוים – בין אם כתוצאה מחולשת השרירים באזור, ובין אם עקב עודפי עור – עלול ליצור עוגמת נפש של ממש, וגם רקמות שומן מיותרות עלולות לפגום במראה של הבטן ובדימוי העצמי באופן כללי.

הפתרון המומלץ: מתיחת בטן – הליך כירורגי שכולל הידוק שרירים, הסרת רקמות עור עודפות, שאיבת שומן ובמידת הצורך גם הזזה של הטבור למקום מתאים יותר בדרך לחזות צעירה יותר. השלב הראשון בדרך לשינוי המיוחל הוא להבין האם גם לך מתאים פתרון זה.

באילו מקרים כדאי לבצע ניתוח למתיחת הבטן?

ההליך הכירורגי שמטרתו מתיחה של הבטן מיועד לכל מי שסובל מחולשה של דפנות הבטן, התרופפות שרירים, סימני מתיחה, עודפי עור ושומן שלא נעלם גם כשמקפידים על תזונה נכונה ואפילו על פעילות גופנית נמרצת.

בפרט מתאימה מתיחת בטן לנשים שסיימו את פרק ההריונות והלידות, ושמרגישות כי שילמו מחיר מסוים על הבאת הילדים לעולם בדמות מראה פחות מחמיא לבטן (הריון גורם למתיחה משמעותית של העור ושל השרירים באזור, וגם לאחר הלידה הם לא מצליחים לחזור למצב שקדם להריון). קהל יעד ספציפי נוסף של מתיחות בטן על סוגיהן השונים הוא מי שהצליחו להשיל ממשקלם קילוגרמים רבים, וכמובן נהנים מהמראה הרזה יותר, אולם בגלל שכתוצאה מהדיאטה נוצרו עודפי עור ישנו רצון לשפר עוד יותר את החזות החיצונית. עוד כדאי לציין בהקשר זה כי ירידה ניכרת במשקל עשויה להוביל גם להיחלשות שרירי הבטן – סיבה נוספת לעבור מתיחה.

באילו מקרים לא כדאי לבצע מתיחת בטן?

כפי שכדאי לדעת למי מתאים ניתוח מתיחת בטן, כדאי גם לדעת מהם המקרים שבהם לא מומלץ הליך כירורגי זה:

* נשים שמתכננות להרות שוב – באופן עקרוני ניתן למתוח את הבטן ולהיכנס להריון, והניתוח גם לא מוביל לסיכונים כאלה ואחרים להריון או ללידה, אולם מאחר שתשעת החודשים שבהם מתפתח ברחם עובר משנים את מבנה הבטן ומשפיעים עליה במידה ניכרת, תוצאות הניתוח עלולות לרדת לטמיון, ועל כן ההמלצה היא להמתין עד לתום פרק הלידות.

* מטופלים בעלי עודף משקל – עם עודף משקל קל אפשרי במרבית המקרים לעבור מתיחה של הבטן ולהגיע לתוצאות מרשימות, אולם למי שסוחבים עליהם קילוגרמים רבים מיותרים מומלץ ראשית כל לרדת במשקל ורק לאחר מכן לעבור מתיחה כדי להשלים את השיפור במראה החיצוני.

* מי שסובל ממחלות רקע כרוניות ובפרט מחלות לב או סוכרת – שכן במצבים אלה הגוף עלול להתקשות להחלים לאחר הליך כירורגי רחב היקף יחסית.

איך לצמצם את גורמי הסיכון לקראת ניתוח מתיחה?

גורמי סיכון נוספים לקראת ניתוח פלסטי, ובפרט מתיחת בטן, הם נטייה לדמם מוגבר ועישון. החומרים המזיקים שבסיגריות עלולים לפגום במידה ניכרת בהחלמה, ולמנוע מהגוף לחזור לעצמו באופן יעיל. גם לחץ דם גבוה עלול לפגום בהתאוששות מההליך הכירורגי שכרוך בחתכים גדולים יחסית (חתך לרוחב כל הבטן, ובחלק מהמקרים גם סביב הטבור).

בהתאם ההמלצה היא להפסיק לעשן לפחות שבועיים שלושה לפני ניתוח למתיחת הבטן, וכן להפסיק ליטול מדללי דם דוגמת אספירין או תוספי תזונה מסוימים (בהתאם להמלצות הספציפיות של הכירורג הפלסטי). למי שלא מסוגל לוותר על סיגריות – כאמור למשך שבועיים-שלושה לפני הניתוח ופרק זמן דומה לאחריו – כנראה שמתיחת בטן אינה מתאימה. באופן כללי מבוצעות בדיקות רפואיות שונות ובהן בדיקת דם וא.ק.ג, על-מנת לוודא שניתוח לא מסכן את המטופל או המטופלת יתר על המידה ומעבר לרמת הסיכון הבלתי נמנעת במסגרת כל הליך כירורגי.

כיצד מתבצעת מתיחת הבטן?

ניתוח מתיחת בטן מתבצע בהרדמה מלאה, ונמשך בין שעתיים לארבע, בהתאם להיקף הפעולות שיש לבצע על-מנת להגיע למראה המיוחל של האזור. על-מנת לבצע את כל הפעולות ההכרחיות – כאמור הידוק שרירים, הסרת עודפי עור ושאיבת שומן – מבצע הכירורג הפלסטי חתך לרוחב קו המפשעה (כך שהצלקת תהיה נסתרת), ודרכו מסיר עודפי עור ושומן ומקרב את מעטפת השרירים הישרים שבבטן.

ניתוח זה מקנה לבטן חזות מוצקה ומתוחה, מעצב היטב את קו המותניים ומשפיע לטובה גם על הירכיים, מעניק לטבור מיקום חדש שתורם אף הוא למראה הצעיר, ובסך הכל משפר במידה ניכרת את המראה החיצוני ואת הדימוי העצמי.

למידע נוסף על ניתוח מתיחת בטן

סגירת תפריט