לפני ניתוח עיצוב ירכיים

הירכיים הן איבר שמושפע במידה משמעותית מהיווצרות עודפי עור או שומן באזור. למעשה, בלא מעט מקרים גם דיאטה קפדנית ופעילות גופנית, ואפילו כזו שמותאמת במיוחד לאיבר זה, לא מצליחות להקנות לירכיים את המראה הרצוי. כשזה המצב, ניתן להיעזר ברפואה האסתטית וליתר דיוק בהליך כירורגי מתקדם – ניתוח עיצוב ירכיים.

לקראת ניתוח בירכיים ישנם מספר דגשים חשובים: ראשית, בירור האם אתם אכן מועמדים מתאימים להליך כירורגי זה; שנית, בדיקות רפואיות כלליות על-מנת לוודא שהניתוח לא מסכן אתכם; שלישית, הבטחת ציפיות ריאליות כך שתובטח שביעות רצון בעקבות ההליך; ורביעית, ההכנה לניתוח עצמו.

למי מתאים עיצוב ירכיים בניתוח?

כאמור המצוקות האסתטיות באזור הירכיים נובעות מעודפי עור ועודפי שומן שיוצרים מראה מדולדל ורפוי. יחד עם זאת לא בכל מקרה שכזה אכן הפתרון האופטימלי הוא ניתוח עיצוב ירכיים, וכך למשל ישנם מקרים שבהם מומלץ לבצע דווקא שאיבת שומן בירכיים.

ההחלטה מחייבת באופן טבעי בדיקה מדוקדקת, ועל כן חשוב מאוד להגיע לכירורג פלסטי מנוסה ובעל יושרה מלאה, שימליץ על ניתוח רק במקרים שבהם אכן זוהי האופציה המיטבית עבורכם. במסגרת פגישת הייעוץ עם המנתח הפלסטי, אם אכן תגיעו למסקנה שהניתוח מתאים לכם, יתבצע גם תכנון של ההליך ובפרט החלטה כמה שומן וכמה רקמות עור מיותרות יש להסיר כדי להגיע לתוצאות המחמיאות ביותר, וזאת על סמך מבנה הגוף של המטופל או המטופלת ושיקולים נוספים.

עוד חשוב להדגיש כי ניתוח עיצוב ירכיים לא מוביל לירידה במשקל וגם אינו מיועד למי שסובל ממשקל עודף ובפרט אם מדובר במספר רב של קילוגרמים מיותרים. לעומת זאת עשוי ההליך הכירורגי להתאים מאוד למי שהורידו במשקל כמות נכבדה של קילוגרמים ובעקבות זאת נוצרו אצלם בירכיים עודפי עור.

אילו בדיקות רפואיות נדרשות לפני ניתוח ירכיים?

לקראת ניתוח עיצוב ירכיים – שנקרא גם מתיחת ירכיים – נדרשות מספר בדיקות רפואיות, וזאת על-מנת לוודא שההליך הכירורגי לא מסכן את המטופל או המטופלת יתר על המידה. ראשית יש לפרט באוזני הכירורג הפלסטי את ההיסטוריה הרפואית, ובפרט אם ישנן מחלות רקע או בעיות כלשהן. בנוסף יתבצעו בדיקות דם מקיפות, ובחלק מהמקרים יעברו המועמדים לניתוח גם בדיקות מעמיקות יותר כגון א.ק.ג.

מדוע ישנה חשיבות כה רבה להבטחת ציפיות ריאליות?

הניסיון המצטבר בתחום הרפואה האסתטית – שהתפתח באופן דרמטי במאה ה-21, בעיקר הודות לריבוי הניתוחים והטיפולים הלא פולשניים שמטרתם שיפור החזות החיצונית שלנו (ואיתה כמובן הדימוי העצמי) – מוכיח כי ישנה חשיבות רבה לא רק לפן הטכני של הניתוחים הפלסטיים, אלא גם לממד הרגשי.

למעשה, בלא מעט מקרים ניתוחים שהוכתרו כהצלחה מהבחינה הרפואית הובילו למפח נפש אצל המטופלים, והסיבה לכך הייתה פער, לעתים ניכר, בין הציפיות מהמראה החיצוני לבין התוצאות בפועל (למרות שכאמור הן בהחלט היו מרשימות). חשוב להבין כי אמנם ההליכים הכירורגיים השתכללו פלאים, אולם גם כך השינוי שניתן לחולל בעזרתם מוגבל. עוד כדאי לקחת בחשבון שבמסגרת ניתוח מתיחת ירכיים ישנם גבולות שאסור לחצות, שכן סילוק יותר מדי רקמות עור ושומן עלול להוביל לסיבוכים משמעותיים. בהתאם אחד המרכיבים החשובים בהיערכות לקראת ניתוח ירכיים הוא נטרול ציפיות שאינן ריאליות והצגת תמונה מדויקת בפני כל מטופל ומטופלת.

מרכיב אחר של הציפיות הריאליות הוא לוודא שהמטופלים מבינים כי מדובר בניתוח לכל דבר, שמחייב פינוי פרק זמן להחלמה וכן התמודדות עם תופעות לוואי מסוימות. במקרה של עיצוב ירכיים ההחלמה נמשכת כשבועיים, הן שכיבה והן ישיבה יהיו מלוות, סביר להניח, בכאבים, כדאי להבטיח שיהיה מי שיעזור לכם לבצע פעולות שונות בפרק זמן זה, ועוד כדאי לקחת בחשבון הצטברות של נוזלים באזור המנותח, היעדר תחושה וגם סיבוכים כגון זיהום, פתיחה של התפרים ועוד.

עוד חשוב לדעת שיש להשתמש בתחבושת אלסטית או בגד אלסטי מיוחד כדי להבטיח ריפוי מהיר יותר ועיצוב מיטבי של הירכיים. בנוסף, יבהיר המנתח הפלסטי למטופלים שלא מדובר בקסם: אחרי ניתוח לעיצוב ירכיים מומלץ בחום להקפיד על תזונה מאוזנת ולבצע פעילות גופנית מספקת, וזאת כדי לשמר את הישגי ההליך הכירורגי.

האם צריך להיות בצום לפני ניתוח מתיחת ירכיים?

כן.

ניתוח מתיחת ירכיים מתבצע בהרדמה מלאה, נמשך בין שעה אחת לשלוש, ולפניו יש צורך בצום של 6 שעות. הנחיות נוספות לקראת ההליך יינתנו ע"י הרופא המנתח, וביניהן הפסקת נטילת תרופות מסוימות או תוספי מזון שעלולים לפגוע בהתאוששות מהניתוח. כמו כן חובה להימנע מעישון במשך לפחות שבועיים-שלושה לפני מתיחת הירכיים ועוד שלושה שבועות אחרי הניתוח.

ניתוח מתיחת ירכיים אצל מנתח פלסטי מומחה
מעוניינות לדעת עוד? לחצו כאן

סגירת תפריט