מתי מתאים לבצע מתיחת פנים?

השנים שחולפות משאירות בפנים של כולנו סימנים, ולא תמיד אנחנו מתלהבים מהם: במקומות שונים צצים קמטים שהולכים ומעמיקים והופכים לחריצים, הגוף שלנו מייצר פחות קולגן ואלסטין ועל כן עור הפנים מאבד מהגמישות והמוצקות שאפיינו אותו בגיל צעיר, הרצועות שתומכות ברקמות העור נחלשות ומתרחשת צניחת עור שמקנה לפנים מראה מוארך ומבוגר, אובדן שומן תת עורי מוביל להיווצרות שקעים (למשל בלחיים) ומצד שני הצטברות שומן עלולה למשל לגרום לסנטר כפול, לעתים ישנן צלקות מסיבות כאלה ואחרות, פיגמנטציה היא תופעה שכיחה במדינה שטופת שמש כמו ישראל והשרירים בחלק התחתון של הפנים מתרופפים וגם לכך יש תרומה למראה המוארך והלא מחמיא.

כשאנחנו מביטים במראה ולא מרוצים ממה שמשתקף מולנו, כדאי לבחון את הדרכים השונות שמציעה לנו הרפואה האסתטית למטרת הצערת פנים: פגמים נקודתיים ניתן לטשטש גם ללא ניתוח – כך למשל אפשרי מילוי לחיים שקועות בעזרת חומצה היאלרונית, פיגמנטציה אפשר להעלים בלייזר שמסיר גם צלקות ואילו מכשירים חדשניים על בסיס טכנולוגיית גלי רדיו מאפשרים המסת שומן מסנטר כפול.

שינוי מקיף ומשמעותי במיוחד

לעומת זאת כשנדרש שינוי רחב היקף, האופציה המומלצת היא מתיחת פנים כוללת. אמנם מדובר בניתוח לכל דבר, שמתבצע בהרדמה כללית, נמשך מספר שעות (בדרך כלל בין שעתיים ל-4, בהתאם להיקף ההליך הספציפי אצל כל מנותח או מנותחת), כרוך בתופעות לוואי ומחייב פינוי פרק זמן של כשבועיים לטובת החלמה, אבל התוצאות מצדיקות את ההשקעה: במקרים רבים המטופלים נראים צעירים יותר אפילו בעשור שלם, ובנוסף התוצאות מחזיקות מעמד למשך שנים רבות (ובפרט אם מקפידים על אורח חיים בריא ותזונה שמיטיבה עם עור הפנים).

החלק הראשון של התשובה לשאלה מתי מתאים לבצע מתיחת פנים הוא אם כך "כשמרגישים שהמראה שלהם מבוגר מדי, לא מחמיא ולא מתאים לאיך שאנחנו רואים את עצמנו ומרגישים". החלק השני של התשובה הוא "וגם כירורג פלסטי מנוסה ממליץ על כך". ישנן שתי סיבות לצורך גם בהמלצה של איש מקצוע מיומן ובעל יושרה: ראשית, לפעמים אנחנו שופטים את עצמנו ואת המראה החיצוני שלנו בחומרה רבה מדי, כשבפועל אפשר "להסתפק" בהליכים פשוטים יותר מאשר מתיחת פנים כוללת. שנית, על-מנת לעבור הליך כירורגי בהרדמה מלאה נדרשת בריאות כללית תקינה, ועל-מנת לוודא שאכן אתם מתאימים לעבור ניתוח מתיחה בפנים נדרש אבחון רפואי מקצועי.

סגירת תפריט