למי ומתי מתאים ניתוח מתיחת ירכיים

אחת המגמות הבולטות בתחום הרפואה האסתטית היא שהטיפולים השונים וההליכים הכירורגיים הופכים יותר ויותר ממוקדים – ניתוח מתיחת ירכיים הוא דוגמה מצוינת למגמה זו, ועוד יותר מכך הוא מבטיח עיצוב מוצלח של הירכיים ובפרט אחרי ירידה משמעותית במשקל.

למה כדאי לבצע מתיחת ירכיים אחרי ירידה משמעותית במשקל?

משקל גוף תקין הוא מרכיב חשוב מאוד במסגרת השמירה על בריאות מיטבית, ובנוסף השמנה, ובפרט השמנת יתר, נתפשות לעתים גם כפוגמות באסתטיקה של האדם. בהתאם אין פלא שרבים ורבות מנסים ומנסות לרדת במשקל – אבל במקרים שבהם נדרשה דיאטה משמעותית, כלומר היה צורך להשיל קילוגרמים רבים יחסית, ההצלחה כרוכה גם בתופעה פחות משמחת: הרזיה דרמטית גורמות לעודפי עור ובפרט רגיש לכך אזור הירכיים.

זו, כמובן, לא סיבה לוותר על דיאטה: באופן טבעי היתרונות הרבים של ההגעה למשקל תקין עולים על החיסרון הנ"ל, מה גם שניתן לפתור את הבעיה בירכיים באמצעות הליך כירורגי, כאמור ניתוח מתיחה.

למי מומלץ לעבור ניתוח מתיחה של הירכיים?

אם דיאטה מוצלחת הובילה להיווצרות רקמות עור עודפות באזור הירכיים, ובפרט אם בחלק הפנימי או החיצוני שלהן נשאר גם שומן עודף שכדאי לסלק, וגם פעילות גופנית משמעותית לא מצליחה להעלים אותם, כדאי לשקול ניתוח מתיחת ירכיים.

בפרט מומלצת האופציה הכירורגית כשהבריאות הכללית תקינה, כשה-BMI לאחר ההרזיה בטווח הנורמה וכשהמשקל החדש יציב לפרק זמן משמעותי (3 חודשים ומעלה).

מתי מומלץ להמתין עם האופציה הניתוחית?

ישנם מקרים שבהם עודפי העור בירכיים הפנימיות והחיצוניות מפריעים לאדם, אולם המשקל שלו עדיין גבוה מדי כך שהאופציה של ניתוח מתיחה אינה מומלצת עבורו – גם כי ההליך הכירורגי עלול לסכן אותו (עודף משקל מגביר את רמת הסיכון בכל ניתוח ובפרט עלול להוביל לבעיות נשימה, קרישי דם בוורידים ברגליים, זיהומים והחלמה לקויה) וגם כי תוצאות הניתוח "יתקלקלו" אם הוא ימשיך להשיל קילוגרמים, כך שכדאי קודם להשלים את תהליך הירידה במשקל ורק בסופו לנתח את הירכיים.

גם יתר לחץ דם, תופעה שמאפיינת אנשים רבים בעלי השמנת יתר, הוא גורם סיכון כשעוברים ניתוח, ולכן נבדק לחץ הדם של המועמדים למתיחת ירכיים ואם הוא גבוה מדי הניתוח יידחה עד לאחר איזון לחץ הדם.

הכנות חשובות נוספות לקראת ניתוח בירכיים

גם לתזונה של כל אדם ישנו חלק חשוב ביכולת של הגוף להחלים ביעילות ובמהירות אחרי ניתוח מתיחת ירכיים, כך שגם לנושא זה מוקדשת תשומת לב ובפרט לנוכח העובדה שברוב המקרים מדובר באנשים שעברו דיאטה משמעותית.

בהתאם יש לוודא עוד לפני הניתוח שהגוף מכיל את כל החומרים התזונתיים החיוניים לו ובפרט חלבונים שיש להם חלק קריטי בהתאוששות אחרי הליכים כירורגיים, וכן ויטמינים. במידת הצורך יותאם לאדם תפריט מיוחד שיגביר את היכולת שלו לעבור את הניתוח בהצלחה.

עוד גורמים שמקשים על הגוף להתאושש בעקבות ניתוח – כל ניתוח ובפרט מתיחת ירכיים – הם עישון ונטייה לדמם מוגבר (בגלל תרופות דוגמת אספירין או תוספי תזונה). לקראת מועד הניתוח יש להפסיק לעשן (במשך לפחות 3 שבועות) וכן להפסיק ליטול תרופות ותוספים בהתאם להוראות הרופא המנתח.

ציפיות ריאליות

מרכיב חשוב נוסף בתשובה לשאלה "למי מתאים ניתוח מתיחת ירכיים?" הוא "אדם בעל ציפיות ריאליות".

הסיבה לכך היא שכמו בכל ניתוח פלסטי, ניתן לשפר במידה ניכרת את המראה החיצוני אולם ישנן גם מגבלות ולא כל רצון או חלום ניתן לממש. ציפיות לא ריאליות עלולות להוביל לאכזבה גם אם הניתוח עצמו הצליח, וחבל.

בנוסף כדאי לקחת בחשבון את העובדה שמתיחת ירכיים היא ניתוח לכל דבר, שמתבצע בהרדמה מלאה, נמשך בין שעה לשלוש, כרוך בתופעות לוואי מסוימות (ובפרט נימול, דימום והצטברות נוזלים) ומחייב פינוי שבוע עד שבועיים לטובת החלמה מלאה ומיטבית.

שמירה על התוצאות

חשוב להדגיש: מתיחת ירכיים מעניקה לירכיים מראה מחוטב ומעוצב ומובילה לשיפור משמעותי גם במראה החיצוני וגם בביטחון העצמי, ובכך משלימה את התהליך שהחל עם הירידה במשקל.

יחד עם זאת נדרשת אחריות אישית של כל אדם כדי לשמר את הישגי ההליך הכירורגי: הקפדה על תזונה מאוזנת ובפרט צמצום כמות השומן הרווי בתפריט (שומן שמקורו מן החי), פעילות גופנית באינטנסיביות ובתדירות המתאימות לאדם, 8 שעות שינה בלילה וגם הפחתת מידת הלחץ בחיים, ככל האפשר, מסייעת להבטיח מקסימום תועלת מהניתוח גם בטווח הארוך.

סגירת תפריט