מאיזה גיל כדאי לבצע הזרקת שומן לפנים?

למי מומלץ טיפול הזרקת שומן עצמי ותאי גזע למילוי קמטים בפנים ?

אחת התופעות הבלתי נמנעות שמתרחשות בפנים שלנו ככל שאנחנו מתבגרים היא הידלדלות של שכבת השומן התת עורי. אם במקומות אחרים בגוף שומן הוא לרוב מרכיב מיותר ולא רצוי, הרי שבאזורים מסוימים בפנים הנוכחות שלו חיובית ואפילו קריטית: כשהשכבת השומן הופכת דקה יותר אזורים אלה הופכים לבעלי מראה שקוע שלעתים גם נתפש כלא בריא ובוודאי שאינו מחמיא. בפרט חשופים לכך האזורים שמתחת לעיניים, הלחיים, הרקות וגם הקפל שבין הפה לאף. הזרקת שומן לפנים היא פתרון אפקטיבי מאוד לבעיה האסתטית הנ"ל – בעמוד זה תמצאו מידע מפורט אודות ההליך ותשובה לשאלה האם הוא מתאים גם לכם, כך שתוכלו לדעת אם גם אצלכם בפנים ניתן להשיב נפחים שאבדו ולחולל את השינוי המשמעותי לטובה.

מה זה שומן עצמי ולמה חשובים תאי הגזע?

ראשית כדאי להבין מהו אותו שומן עצמי שמשיב לאזורים השונים בפנים את הנפח שאבד להם עקב הידלדלות שכבת השומן ומה תרומתם של תאי הגזע.

שומן עצמי הוא שומן שנלקח ממקום מסוים בגופם של המטופלים, בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מטופל ומטופלת. הוא משמש כחומר מילוי אפקטיבי להפליא, בדיוק כמו סיליקון ג'ל או חומצה היאלרונית – אולם בעוד חומרים אלה מתאימים למטרות נקודתיות יותר כמו עיצוב שפתיים או טשטוש קמטוטים סביב הפה, השומן העצמי מצליח לכסות אזורים נרחבים יותר ועל כן הוא אידיאלי כשהמטרה היא השבת נפח ונוכחות לאזור שלם בפנים.

תאי הגזע הם חלק בלתי נפרד מאותו שומן עצמי שנלקח מהמטופלים לצורך הזרקתו לפנים. תאי הגזע הינם תאים צעירים במיוחד שאינם ממוינים ויש להם תכונות חשובות מאוד שמשביחות את תהליך קליטת השומן ברקמות הפנים, וכן משפרות את מרקם עור הפנים. למעשה, שימוש בשומן לצרכים אסתטיים החל כבר במאה ה-19, קיבל תאוצה בשנות השמונים של המאה הקודמת בזכות ההתפתחות של הטכניקה לשאיבת שומן וכשהתגלו היתרונות המשמעותיים של תאי הגזע, שכאמור נמצאים ממילא בשכבת השומן, הפך טיפול זה למומלץ אפילו יותר, כולל לנשים וגברים יחסית צעירים.

באיזה גיל כדאי לבצע הזרקת שומן עצמי ותאי גזע?

באופן טבעי אין סף מדויק שהחל ממנו כדאי לבצע הזרקת שומן לפנים ועד אליו אין בכך טעם. המפתח להחלטה האם הטיפול מומלץ או שאין בו צורך הוא הגעה אל מנתח פלסטי שהוא גם בעל ניסיון עשיר וגם בעל יושרה מלאה, ועל סמך נקודת המבט המקצועית שלו להבין עד כמה משמעותי יהיה השינוי שיחוללו השומן העצמי ותאי הגזע.

בדרך כלל מגיעים לטיפול זה נשים וגברים יחסית צעירים שרוצים להקדים תרופה למכה. בדרך זו, במקום לחכות שהפנים ייראו שקועים, לא חיוניים ומבוגרים מאוד, מתבצע הטיפול היחסית פשוט כבר בעשור החמישי לחיים (סביבות גילאי 40-50) ונשמר רצף הנעורים והמראה המחמיא של הפנים.

הבחירה לעבור הזרקת שומן עצמי בגיל צעיר יחסית היא חלק ממגמה רחבה יותר, של ביצוע טיפולים אסתטיים כמו פיסול פנים (שהיא למעשה מתיחת פנים ללא ניתוח) עוד לפני הגיל השלישי וזאת על-מנת להישאר צעירים לא רק בנפש אלא גם בחזות. במקרים רבים טיפולים שכאלה חוסכים בעתיד את הצורך לעבור מתיחת פנים, כך שהרווח כפול ומכופל.

כיצד מתבצעת הזרקת שומן עצמי?

השלב הראשון של הזרקת שומן עצמי לפנים הוא כמובן תכנון קפדני הן של השאיבה והן של ההזרקה. השאיבה מתבצעת במרבית המקרים מהבטן התחתונה, הירכיים החיצוניות או המותניים, ובהרדמה מקומית. לאחר השאיבה, כשהמטופלים מתאוששים ממנה, עובר השומן תהליך ייחודי כדי למצות את האיכויות שלו ולהעשיר את תאי הגזע שבו. השלב האחרון הוא הזרקת החומר המועשר לאזורים בפנים שאיבדו את הנפח – כאמור בעיקר מתחת לעיניים, בלחיים, ברקות ובין הפה לאף. מאחר שחומר המילוי נלקח מגופם של המטופלים אין סכנה לדחייה שלו או לתגובה אלרגית.

כמה זמן מחזיקות מעמד התוצאות?

השינוי במראה הפנים בעקבות הזרקת שומן עצמי ותאי גזע משמעותי ובא לידי ביטוי תוך זמן קצר יחסית אחרי ההליך (אין צורך בתקופת החלמה ממושכת כמו אחרי ניתוח פלסטי). אין דרך לדעת מראש בוודאות את מידת הקליטה של השומן העצמי באזורי הפנים השונים, שכן לכל אדם תגובה אינדיבידואלית לטיפול. באופן עקרוני בין 30% ל-70% מכמות השומן תיקלט ותהפוך לחלק קבוע מהרקמה, כלומר תשפר את מראה הפנים לתמיד. כ-6 חודשים לאחר הטיפול מוזמנים המטופלים למרפאה על-מנת לבצע הערכה מדויקת של המצב, ובמידת הצורך תבוצע הזרקה נוספת להשלמת השינוי. כמו כן ניתן לבצע את הטיפול במסגרת הליך פיסול פנים כולל שיכלול גם הזרקת בוטוקס לטשטוש קמטי הבעה, עיבוי שפתיים במידת הצורך, רענון מרקם עור הפנים ועוד.

סגירת תפריט