הגדלת חזה לפני הריון

הגדלת חזה הוא ניתוח פלסטי פופולרי מאוד, ועוברות אותו נשים בכל הגילאים, כולל צעירות מאוד – ובאופן טבעי נשאלת השאלה האם להריון ישנה השפעה על תוצאות הליך כירורגי זה ושאלה חשובה נוספת היא האם הגדלת חזה פוגעת ביכולת העתידית להניק.

השפעת ההיריון על החזה

במהלך הריון, כל הריון, משתנים ממדי גופה של האישה, ובפרט ישנן תמורות משמעותיות בחזה שהופך גדול יותר. ביחד עם השתלים שנמצאים בחזה, השדיים עשויים להיראות גדולים במיוחד, ואולי אפילו להכביד במידה מסוימת על האישה ההרה. יחד עם זאת מדובר בתופעה זמנית מטבעה, ולמעשה אחרי לידות והנקות במקרים רבים החזה הטבעי קטן, כך שהנוכחות של השתלים חיונית וחיובית.

בהתאם ההמלצה היא לנשים צעירות שרוצות להגדיל את השדיים שלהן ובכך לחזק גם את הדימוי העצמי לא לחשוש לעשות זאת. מצד שני, אם את מתכננת כניסה להריון בעתיד הנראה לעין (בטווח של שנה שנתיים) ההמלצה היא להמתין עם ההגדלה עד לאחר ההיריון (או כל פרק הלידות, אם צפוי רצף הריונות עם הפרשים קצרים יחסית ביניהם) – כך שאם הלידות וההנקות יקטינו את החזה עוד יותר תוכלי לבחור שתלים גדולים יותר בהתאם ובסופו של דבר לזכות במראה האופטימלי והמחמיא ביותר.

השפעת השתלים על יכולת ההנקה

שיקול שני שמשפיע על הבחירה האם לבצע הגדלת חזה לפני הריון או לא הוא השפעת השתלים על יכולת ההנקה. בעבר היה חשש שמא ניתוחים שונים בחזה עלולים למנוע מהאישה להניק את ילדיה אם תרצה בכך, ולמעשה ניתוח הרמת חזה אכן עלול לפגוע ביכולת ההנקה (שכן הוא כולל הזזה של הפטמה והעטרה במסגרת העיצוב מחדש של השד) – אולם הגדלת חזה לא פוגעת בצינורות החלב ועל כן גם לא פוגעת ביכולת ההנקה שחשובה עבור נשים רבות (וגם לתינוקות, שכן מחקרים רבים הוכיחו כי להנקה יתרונות רבים גם לאם וגם לתינוק).

מאחר שהגדלות חזה מבוצעות כבר שנים רבות, הצטברו בידי הרפואה האסתטית עדויות רבות לכך שאין שום בעיה להניק גם כשבחזה מונחים שתלי סיליקון. כמו כן השתלים לא פוגמים באיכות החלב, כך שמבחינה זו אין שום מניעה לעבור הגדלה עוד לפני פרק ההריונות והלידות.

סגירת תפריט