הקטנת חזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים

הקטנת חזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים, ונשים רבות כבר זכו הודות להליך כירורגי זה לשיפור ניכר באיכות החיים שלהן,

הן בזכות המראה המחמיא יותר מבחינתן הקטנת-חזהוהן בזכות היעלמות כאבי הגב והכתפיים שמאפיינים נשים רבות בעלות חזה גדול וכבד מאוד. יחד עם זאת חשוב לזכור שמדובר בניתוח לכל דבר, ועל כן ישנם גם סיבוכים אפשריים. אמנם הם מתרחשים במקרים נדירים שבנדירים, ובכל זאת מנתח פלסטי בעל יושרה מיידע כל מועמדת לניתוח להקטנת החזה על כל תרחיש אפשרי, כך שהבחירה שלה אם לעבור את ההליך הכירורגי או לא תתבצע על סמך מלוא המידע הקיים.

 

תופעות לוואי רווחות

ניתוח הקטנת חזה מתבצע בהרדמה מלאה, וכולל בעיקר הסרת רקמות עור ושומן מאזור השדיים. בדרך כלל מבוצעת גם העברה של הפטמות והעטרות למיקום מתאים יותר, כך שהתוצאה הסופית תהיה המחמיאה ביותר האפשרית. בחלק מהמקרים משולבת בניתוח גם הרמת חזה.

תופעות הלוואי העיקריות בתום הניתוח הן כאבים בחזה, אדמומיות באזור זה ונפיחות. תופעת לוואי אפשרית נוספת היא יובש של העור באזור המנותח. ככל שהניתוח היה רחב היקף יותר, ובהתאם חייב חתך ארוך יותר, כך סביר להניח שהכאבים יהיו חזקים יותר, אם כי בכל מקרה מדובר בכאב נסבל ואשר ניתן להתמודד איתו ללא קושי עם משככי כאבים כגון אופטלגין או אקמול. עם היובש בעור ניתן להתמודד בעזרת קרם לחות (רגיל), אבל חשוב להקפיד שלא למרוח אותו על חתכים שטרם החלימו. בכל מקרה תופעות לוואי אלה נעלמות מעצמן במרבית המקרים תוך מספר ימים.

סיבוכים אפשריים אחרי ניתוח להקטנת חזה

סיבוכים פחות נפוצים, ולמעשה נדירים יחסית, אם כי גם מורכבים יותר ועל כן חשוב להיות מודע לאפשרות שהם יתרחשו, הם:

זיהום – כל הליך כירורגי חושף את הגוף לזיהומים וכך גם הקטנת חזה. במקרים אלה חובה ליידע את הרופא המנתח ולמלא אחר הוראותיו כדי לטפל בזיהום ולאפשר החלמה מהירה ונכונה של האזור.

שטף דם – כשמדובר בדימום משמעותי חובה ליידע מיד את הכירורג הפלסטי או להגיע למרפאה.

פתיחה של התפרים – לרוב חבישה מתאימה או משחה אנטיביוטית תטפל בבעיה זו.

סרומות – הצטברות נוזלים בחלל השד. בדרך כלל התופעה תיעלם מעצמה, ואם לא כך הדבר יש לפנות לרופא שביצע את הניתוח.

אובדן תחושה בשדיים או רגישות יתר של האזור – תופעה זו הינה זמנית במהותה, אבל עלולה ללוות את המנותחת גם לאורך מספר חודשים.

נמק באחת העטרות או באחת הפטמות, כתוצאה מניתוק של צינוריות הדם שמזינות איברים אלה. בפרט עלול להתרחש סיבוך זה אצל נשים שמעשנות ואצל נשים בעלות בעיות בכלי הדם. הפתרון במקרים אלה הוא ניתוח לשחזור העטרה ו/או הפטמה – שמחזיר את האסתטיקה לאזור אך לא את התחושה לפטמה ולעטרה.

עוד כדאי לקחת בחשבון שגם ההרדמה הנדרשת לצורך מעבר ההליך הכירורגי חושפת את המנותחות לסיבוכים שונים, ובהם קושי בבליעה, כאב בשרירים, הקאות, בחילות, נזקים לקנה הנשימה ולשיניים, בלבול רב, תגובה אלרגית, עלייה מהירה של חום הגוף ועוד.

 

סגירת תפריט