כיצד להתכונן לניתוח אף בצורה הטובה ביותר

ניתוח לשיפור מראה האף הוא אחד ה"להיטים" של הרפואה האסתטית. בגלל שמדובר בניתוח שכיח, שבמקרים רבים עוברים אותו גם בני נוער בגיל צעיר במיוחד, הוא נתפש לעתים כפשוט – אבל כדאי לקחת בחשבון שגם אם אחוזי ההצלחה של ההליך גבוהים מאוד, ובפרט אם עוברים אותו אצל מנתח פלסטי מיומן, עדיין נדרשת היערכות מסודרת לקראתו, וישנם כמה וכמה דגשים שחשוב להיות מודעים אליהם.

בדיקות רפואיות חיוניות

לקראת הניתוח על כל מנותח ומנותחת לעבור בדיקות דם מקיפות וכן בדיקה של דרכי הנשימה העליונות, וזאת על-מנת שהרופא המנתח יוכל להיות בטוח שאין סיכון חריג בביצוע ההליך הכירורגי (חשוב לזכור שאמנם ניתוח אף מבוצע בעיקר מטעמים אסתטיים, אולם מאחר שמדובר באיבר שהוא מרכיב משמעותי במערכת הנשימה יש לניתוח השפעה גם על מערכת חיונית במיוחד זו).

למה חובה להפסיק לעשן ולקחת תרופות מסוימות?

לקראת ניתוח פלסטי של האף יש להפסיק לעשן – הוויתור על ההרגל הלא בריא מתבצע כבר כ-3 שבועות לפני מועד הניתוח, וזאת על-מנת שיכולת ההתאוששות של הגוף אחרי ההליך הכירורגי תהיה מיטבית.

בנוסף יש להפסיק לקחת תרופות מסוימות ובפרט כאלה אשר מדללות את הדם כגון אספירין או קומדין. דילול הדם מגביר את רמת הסיכון בניתוח, וכדי להימנע מכך יש צורך בהפסקה. באופן כללי יבקש הרופא המנתח את רשימת כל התרופות ותוספי התזונה שהאדם משתמש בהם, ויוודא את הפסקת השימוש באלה הבעייתיים בהקשר של הניתוח.

מה צריך לעשות בבוקר הניתוח?

ביום הניתוח עצמו ההכנות כוללות רחצה יסודית של הפנים כולל חפיפה של השיער, וצום של 4 או 6 שעות (בהתאם לסוג ההרדמה שנבחר). יש להגיע בזמן שנקבע, ואפילו קצת להקדים כדי לא להיכנס ללחץ, ואם בחרתם באופן מושכל ברופא המנתח תוכלו להיות רגועים ולדעת שהאף שלכם, ואתם באופן כללי, בידיים טובות ומקצועיות.

ההתאוששות אחרי ניתוח אף

לקראת ניתוח באף יש לקחת בחשבון גם את הצורך בפינוי פרק זמן מסוים להתאוששות והחלמה – לאחר הניתוח מושם האף בסד מיוחד, שנשאר במשך כשבוע, ובפרק זמן זה יש להימנע מהרכבת משקפיים, קינוח האף, מאמצים גופניים ובאופן כללי חשוב לנוח ולאפשר לגוף להתאושש.

אחרי הורדת הסד ניתן לחזור לעבודה ולשגרה כמעט מלאה (ההפוגה מספורט נמשכת כחודש, ומשקפיים אפשר להרכיב שוב אחרי עוד שבוע בערך). התוצאות הסופיות באות לידי ביטוי כעבור מספר חודשים ובאופן טבעי נדרשת סבלנות וכדאי להיערך לכך מראש.

האם אתם באמת זקוקים לניתוח באף?

מנתחים פלסטיים בעלי יושרה וניסיון יודעים לזהות מקרים שבהם ניתוח אולי ישפר במידה מסוימת את מראה האף, אבל לא באמת יוביל לשיפור המיוחל בחייו של האדם, כך שבמבחן התועלת מהניתוח ביחס לרמת הסיכון, שהרי בכל הליך כירורגי טמון סיכון מסוים, התוצאה היא שלא כדאי להיכנס לחדר הניתוח ובהתאם זו גם ההמלצה של המנתח.

לעתים הרצון לשפץ את האף, גם אם בפועל המראה שלו סטנדרטי למדי, והתקוות הרבות שתולה האדם בהליך הכירורגי ("עם האף החדש החיים שלי ייראו אחרת לגמרי"), גורמים לו לא להקשיב להמלצה ולחפש רופא שכן יסכים לנתח אותו – אי-אפשר כמובן למנוע מאדם לעשות כל מה שהוא יכול כדי לממש חלום, אבל בכל זאת כדאי לקחת בחשבון גם המלצה לוותר על הניתוח באף, ובפרט אם היא מגיעה מרופא ותיק ובעל שם.

ציפיות ריאליות

עוד מרכיב בהכנה לקראת ניתוח אף שאינו קשור להליך הכירורגי עצמו אלא לפן הרגשי, שבאופן טבעי יש לו חשיבות עצומה במסגרת הרפואה האסתטית, היא להקפיד על ציפיות ריאליות.

ישנם מקרים שבהם מנותחים שואפים למבנה אף שפשוט בלתי אפשרי ליצור, ולמעשה הוא גם אינו מתאים למבנה הפנים שלהם. מנתח פלסטי רציני מקפיד להבהיר מראש מה ניתן להשיג באמצעות הליך כירורגי ומה לא, מה מתאים למבנה הפנים הספציפי של האדם ומה לא – ורצוי להבין זאת מראש כדי לא להתאכזב כעבור מספר חודשים כשתוצאות הניתוח באות לידי ביטוי.

הקפדה על התכוננות מיטבית תבטיח גם מעבר קל יחסית של הניתוח ובעיקר מקסימום נחת מהתוצאות, וגם לכך יש חשיבות רבה מבחינת השיפור בביטחון העצמי, בדימוי העצמי ובאופן כללי באיכות החיים בזכות ניתוח האף.

סגירת תפריט