אילו חומרי מילוי לפנים מוצעים כיום?

עם השנים נוצרים באזורים שונים בפנים קמטוטים, קמטים, חריצים ואפילו שקעים של ממש. בפרט ניתן להבחין בתופעות של לחיים שקועות, חריצים באזור המצח, קמטים היורדים מצדי הפה אל הסנטר ומייצרים הבעה עגמומית, קמטוטים בין השפה העליונה לבין האף, שקעים מתחת לעיניים ועוד. כל אלה הם תוצר של העובדה שהעור שלנו הופך דק יותר ויותר, וכן של התרופפות הרצועות שתומכות ברקמות אלה, והתוצאה היא מראה מבוגר ותסכול רב כל אימת שאנחנו מתבוננים במראה ונשקף אלינו אדם הרבה יותר מבוגר מכפי שאנחנו מרגישים.

הפתרון הפשוט הוא שימוש בחומרי מילוי שמאפשרים הצערת פנים משמעותית, ללא ניתוח, ללא כאב ומבלי שיידרש פינוי של פרק זמן ארוך לטובת החלמה. חומרי המילוי לפנים המוצעים כיום הם קולגן, חומצה היאלרונית, ביואלקמיד, רדיאס, סיליקון ושומן עצמי, וגם הבוטוקס משויך בדרך לכלל לקטגוריה זו שכן גם האימפקט שלו הוא טשטוש משמעותי של קמטים גם אם אופן פעולתו שונה.

הפרמטרים העיקריים לבחירת חומר מילוי לפנים

ישנם 3 פרמטרים עיקריים לבחירת חומר מילוי לפנים מבין שלל האפשרויות המוצעות: מטרת הטיפול, מידת השליטה של הכירורג הפלסטי בתוצאות ופשטות ההליך.

מטרת הטיפול

לכל אזור בפנים ישנם חומרי מילוי אחרים שמספקים תוצאה אופטימלית. כך למשל עבור קמטים בצדי העיניים הפתרון הוא הזרקת בוטוקס, ואילו עבור שקעים מתחת לעיניים מומלצת חומצה היאלרונית.

מידת השליטה בחומר

חומצה היאלרונית, שומן עצמי וקולגן הם חומרי מילוי שמקנים למנתח הפלסטי שליטה מרבית ואפשרות לעצב את הפנים בדיוק לפי רצונם של הלקוחות, בעוד סיליקון וביואלקמיד, ובמידה מסוימת גם רדיאס, עלולים ליצור עיוותים נקודתיים.

פשטות ההליך

הזרקת שומן עצמי מניבה תוצאות מרשימות, אולם עוד לפני שמזריקים את השומן לפנים יש לשאוב אותו מאזור אחר בגוף – הליך שמחייב הרדמה, התאוששות ותקופת החלמה מסוימת. שאר חומרי המילוי מוזרקים לפנים בהליך שנמשך 15-30 דקות והחזרה ממנו לשגרה היא למעשה מידית.

בוטוקס

בוטוקס לא ממלא חריצים בפנים אלא מנטרל פעילות רבה מדי של שרירים שגורמת להיווצרות קמטי הבעה – אבל מאחר שהתוצאה היא אותה תוצאה, טשטוש קמטים והצערת פנים, הוא משויך לקטגוריה זו, מה גם שמדובר באחד הטיפולים הפופולריים ביותר במסגרת הרפואה האסתטית.

לאילו אזורים בפנים מתאים הטיפול?

טיפול בבוטוקס מתאים במקומות שבהם המצוקה האסתטית היא תוצאה של פעילות שרירית – במצח, בין הגבות ובצדי העיניים. בכל המקומות הנ"ל הזרקת בוטוקס, חומר שהוא למעשה רעלן, משבשת את התקשורת אל השרירים וכך מיטשטשים הקמטים.

מתי ניתן לראות את השפעת הטיפול?

השפעתה של הזרקת הבוטוקס היא כמעט מידית – תוך מספר ימים כבר תראו שינוי בשליש העליון של הפנים.

לאיזה פרק זמן מחזיקות מעמד תוצאות הטיפול?

בממוצע התוצאות מחזיקות מעמד סביב ה-4 חודשים. לאחר מכן ניתן לקבל זריקת בוטוקס נוספת. בדרך כלל כניסה לשגרת טיפולים מאפשרת להאריך את פרק הזמן בין הזרקה להזרקה מבלי שהדבר ישפיע לרעה על מראה הפנים.

מה עוד חשוב לדעת על בוטוקס?

בעבר הזרקות בוטוקס הובילו במקרים מסוימים למראה קפוא ומאולץ. הסיבה לכך הייתה נטרול מופרז של יכולת השרירים בפנים לייצר הבעות שונות – מנתח פלסטי מיומן יקפיד על מינון מדויק ועל נקודות הזרקה נכונות, כך שיישמרו המראה הטבעי והיכולת להביע את עצמנו ומצד שני יוחלקו הקמטים.

חומצה היאלרונית

חומצה היאלרונית היא אחד מחומרי המילוי לפנים הפופולריים ביותר המוצעים כיום. בין השמות המסחריים של חומר זה: סטילאג', רסטילן, ג'ובידרם, לומינרה, פרלן ועוד.

לאילו אזורים בפנים מתאים הטיפול?

חומצה היאלרונית משמשת למילוי שקעים מתחת לעיניים, הדגשה מחדש של קו לחיים שאיבד נפחים, עיבוי שפתיים, החלקת קמטוטים בין זוויות הפה לזוויות האף ומילוי קמטים בין הפה לסנטר (קמטים המכונים "קמטי מריונטה").

מתי ניתן לראות את השפעת הטיפול?

השינוי מושג תוך מספר ימים – ברגע שתופעות הלוואי נעלמות (והן מתפוגגות מעצמן במהירות), באה לידי ביטוי העובדה שהאזור בפנים שטיפלנו בו התמלא בחומצה היאלרונית.

לאיזה פרק זמן מחזיקות מעמד תוצאות הטיפול?

תוצאות הזרקת חומצה היאלרונית לפנים מחזיקות מעמד כשנה. לאחר מכן ניתן לעבור את הטיפול מחדש ולשמר את המראה החיוני יותר.

מה עוד חשוב לדעת על חומצה היאלרונית?

חומצה היאלרונית היא חומר שגוף האדם מייצר באופן טבעי (אם כי בכמות שהולכת ופוחתת ככל שאנחנו מתבגרים) – ועל כן ספיגתו מוצלחת והסיכון לדחיית החומר אפסי.

הזרקת חומרי מילוי
הזרקת בוטוקס

סגירת תפריט