מאיזה גיל מותר לבצע ניתוח מתיחת פנים?

מתיחת פנים היא אחד הניתוחים הפלסטיים ה"קלאסיים". באופן טבעי הליך כירורגי זה מיועד לאלו שהפנים שלהם סובלות מנזקי הזמן, כך שבניגוד לניתוחי אף או הגדלות חזה שהפכו למקובלים למדי בגיל צעיר מאוד, כולל במהלך גיל ההתבגרות, מתיחת הפנים מתאימה לקהל מבוגר יותר – כך שגם אם מותר לבצע ניתוח מתיחה בפנים כבר מגיל 18, בפועל המנותחות והמנותחים יהיו בעשור החמישי לחייהם או אף מעבר לכך.

באיזה גיל כדאי לבצע מתיחת פנים?

לשאלה באיזה גיל כדאי לבצע מתיחת פנים אין תשובה חד-משמעית. לכל אחת ואחת מאיתנו תהליך התבגרות והזדקנות שונה, ובנוסף כולנו אמנם שואפים תמיד לחזות צעירה יותר וחיונית יותר, אולם גם מבחינה זו ישנם לא מעט הבדלים בין בני האדם.

באופן כללי מומלץ לשקול את מתיחת הפנים בניתוח כשמתחיל להיווצר פער בין המראה הנשקף לנו במראה לבין התחושות הפנימיות שלנו. כלומר, אם אנחנו מתבוננים בראי ורואים אדם מבוגר מאוד ובמקביל מרגישים שאנחנו עדיין צעירים רעננים, כנראה שכדאי להיעזר ברפואה האסתטית ובפתרונות שהיא מציעה לנו, ובפרט באופציית המתיחה. אגב, כשבוחנים את נתוני האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית, מגלים שב-2016 למשל רק 2% מניתוחי מתיחות הפנים התבצעו במטופלים בני פחות מ-40, ואילו שניים מכל 3 מנותחים ומנותחות עברו את גיל 55 – יחד עם זאת בהחלט ניתן לבצע מתיחת פנים בשנות הארבעים לחיים בבחינת להקדים תרופה למכה ולזכות בלפחות עשור שבו המראה החיצוני של הפנים, האיבר הבולט ביותר שלנו, משמר את הנעורים ואת החיוניות.

מהן ההתוויות הבסיסיות לביצוע ניתוח מתיחה בפנים?

המועמדים האידיאליים למתיחת פנים בניתוח הם נשים וגברים בעלי בריאות כללית תקינה שמאפשרת התאוששות והחלמה מהליך כירורגי זה, ללא קילוגרמים מיותרים רבים וכשהמשקל שלהם מתאפיין ביציבות לאורך חצי שנה לפחות, ובעלי ציפיות ריאליות. עוד כדאי לדעת כי ניתן לבחור בין מתיחה מלאה לבין מיני מתיחה, וזאת בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מטופל ומטופלת.

רוצים לקרוא עוד על ניתוח מתיחת פנים? לחצו כאן

סגירת תפריט