מהי חומצה הילורונית וכיצד היא משמשת לטיפולי פיסול פנים?

פיסול פנים הוא טיפול מתקדם שמאפשר לגברים ולנשים בכל הגילאים ליהנות ממראה קורן יותר וחיוני יותר ללא הליך כירורגי מורכב שכרוך בתקופת החלמה ממושכת יחסית. אחד החומרים שעליהם מבוסס טיפול זה של עיצוב הפנים ללא ניתוח הוא חומצה היאלרונית – חומר שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי אבל הכמות שלו הופכת נמוכה משנה לשנה כשאנחנו מתבגרים, ובהתאם הזרקתו לנקודות שנבחרות בקפידה בפנים מחזירה להם את המראה שאפיין אותם בגיל צעיר יותר.

מה מאפשרת הזרקת חומצה הילורונית?

חומצה היאלרונית מאפשרת מילוי שקעים בפנים, ובפרט בלחיים ומתחת לעיניים, מהווה חומר מילוי אידיאלי לעיצוב או עיבוי שפתיים וכן מטשטשת קמטים סטטיים בחלק התחתון של הפנים (הקמטים הנזולביאליים שבין זוויות האף לזוויות הפה, וכן קמטי המריונטה שיורדים מצדי הפה אל עבר הסנטר). בהקשר זה חשוב להדגיש כי קמטי הבעה בחלק העליון של הפנים (מצח, צדי העיניים, בין העיניים) לא ניתן להחליק עם חומר זה אלא רק בעזרת בוטוקס, שמנטרל פעילות רבה מדי של שרירים שתפקידם הוא לאפשר הבעות פנים אבל הם גם מייצרים קמטים שמבגרים אותנו.

כיצד מתבצעת ההזרקה?

הזרקת חומצה היאלרונית במסגרת פיסול פנים ללא ניתוח משנה את מראה הפנים שלנו לטובה בשתי דרכים: ראשית, היא מהווה חומר מילוי קמטים שמטשטש אותם ובכך מקנה לנו מראה צעיר יותר; ושנית, ההזרקה עצמה גורמת לגוף שלנו לייצר יותר קולגן, חלבון שמוביל ליצירת רקמות עור חדשות בעלות מראה מוצק ומתוח.

עוד כדאי לדעת כי מדובר בטיפול קצר – כ-20-30 דקות – שאינו כרוך בכאב, לא מצריך הרדמה ושהחזרה לשגרה בעקבותיו מהירה. תופעות הלוואי העיקריות הן אדמומיות קלה, ירידה בתחושה או רגישות וכן נפיחות מסוימת, וכולן נעלמות מעצמן תוך יומיים-שלושה. תוצאות ההזרקה של החומצה ההיאלרונית מחזיקות מעמד עד שנה.

סגירת תפריט