ניתוח הרמת מצח

כמו כל הרקמות בפנים, גם אלה שבמצח מתרופפות וצונחות עם השנים, ואיתן גם הגבות. התוצאה היא מראה שמוט, מותש ומבוגר מאוד, ובנוסף לעתים שדה הראייה הופך מוגבל במידה כזו או אחרת. ניתוח הרמת מצח וגבות משפר את האסתטיקה של החלק העליון של הפנים (ולמעשה של הפנים כולן) ומספק מענה אפקטיבי גם לבעיית הראייה. בחלק מהמקרים הרמת המצח תלווה גם בהרמה של העפעפיים העליונים, וזאת כדי להגיע למראה המחמיא ביותר עבור האדם.

כיצד מורמים המצח והגבות?

ישנן טכניקות שונות להרמת מצח וגבות, והבחירה ביניהן היא בהתאם להיקף המתיחה הנדרש.

על-מנת להרים כלפי מעלה גבות שצנחו (ואיתן גם את הרקמות של המצח) מתבצע חתך בקו השיער הקדמי או לחילופין בצדעיים, ועוד אופציה היא הרמה דרך חתך שמתבצע בעפעף העליון.

כדאי לדעת שכל הטכניקות להרמת מצח וגבות השתכללו מאוד בשנים האחרונות, ואם מקפידים לעבור את הניתוח אצל כירורגית פלסטית בכירה ומפקידים את המצח והגבות בידיים מנוסות שכבר ביצעו הליכים דומים בעבר, התוצאה תהיה מחמיאה ולא פחות חשוב, טבעית.

התאוששות והחלמה בעקבות הרמה של המצח והגבות

ניתוח הרמת מצח וגבות נמשך ברוב המקרים בין שעה לשעתיים. לאחר מכן תיתכן בצקת מקומית וכן שטפי דם נקודתיים. מומלץ לשכב בתנוחה שבה הראש מורם וכן לחפוף את הראש ולנקות את האזור המנותח בעדינות (עם מים וסבון) מדי יום – כדי להבטיח החלמה מהירה ככל האפשר.

במשך כשבועיים-שלושה נדרש ויתור על פעילות פיזית מאומצת וכן יש להימנע מהרכנת הראש. גם עישון, חשיפה לשמש וצביעת השיער הם מחוץ לתחום במשך כחודש, כדי לא לפגוע בתהליך ההחלמה.

התוצאות של הרמת מצח באות לידי ביטוי מלא מספר חודשים לאחר הניתוח, והצלקות ברוב רובם של המקרים מוסוות ולא נראות לעין – והאדם נהנה ממראה צעיר וקורן יותר.

המלצת קריאה: ניתוח מתיחת פנים וצוואר 

סגירת תפריט