עבור מי נועד ניתוח מתיחת צוואר?

הצוואר הוא אולי לא האיבר הראשון שחושבים עליו בהקשר של המראה החיצוני. הפנים מטבען מושכות תשומת לב רבה מאוד, אצל הנשים אזור החזה נתפש כמרכזי ובולט, אם ישנו מצבור שומן במקום מסוים בגוף הוא יהפוך למוקד לתסכול הרבה מעבר לחשיבות שלו באמת וגם הבטן היא אזור שנתפש כמרכיב רב חשיבות עבור לוק מושך. אבל מסתבר שגם לצוואר השפעה רבה על המראה החיצוני שלנו, בעיקר עקב העובדה שסימני השנים ניכרים בו בגיל מוקדם יחסית ומקנים לאדם מראה מבוגר יותר באופן כללי.

באילו מקרים כדאי לשקול ניתוח מתיחה של הצוואר?

כאמור הצוואר עלול "להזדקן" עוד לפני הפנים ושאר האיברים בגוף, ובפרט מתאפיין אזור זה בשלוש תופעות, שכל אחת מהן (וכמובן כולן יחד) מהוות סיבה טובה לשקול ניתוח מתיחת צוואר.

התופעות הן רקמות עור עודפות בצוואר, רפיון של השרירים באיבר זה ובפרט של שריר הפלטיסמה ועודפי שומן. עודפי העור עשויים לאפיין את כל אזור הצוואר או רק את סביבת הלסת, עודפי השומן, אם הם קיימים, יתבלטו לעין בעיקר באזור של רצפת הפה ("סנטר כפול") ואילו צניחה של שריר הפלטיסמה יוצרת א-סימטריה בצוואר ומראה לא מחמיא של מעין "גידים". ניתוח מתיחה מסייע לתקן את כל התופעות הנ"ל, כשחשוב כמובן לתכנן את ההליך הכירורגי על סמך המאפיינים הספציפיים של המטופל או המטופלת.

באיזה גיל כדאי לעבור מתיחת צוואר?

מתיחת הצוואר היא אחד מהניתוחים הפלסטיים שמתבצעים בגיל יחסית צעיר, שכן כאמור הצוואר הוא אחד האיברים שמתחילים להזדקן מוקדם. בין הסיבות לכך: שכבת השומן התת עורי באזור זה דקה במיוחד ועל כן העור מתקמט מהר יותר מבאזורים אחרים, שכבת העור החיצונית (האפידרמיס) עבה ולתכשירי הטיפוח קשה לחדור אותה ולחולל שינויים מבפנים ובנוסף אין בצוואר מספיק בלוטות חלב שיספקו שמנוניות חיונית.

כתוצאה מכך לפעמים כבר בסביבות גיל 40 כבר ניכרים שינויים בלתי מבוטלים – כאמור הצטברות עודפי שומן, רקמות עור עודפות ורפיון של שריר הפלטיסמה – ובאופן טבעי למי שרוצה לשמר מראה צעיר וחיוני כדאי להקדים תרופה למכה ולבצע מתיחה בצוואר.

המרכיבים השונים של ניתוח מתיחת צוואר

טיפול בצוואר בעל מראה מבוגר מחייב כאמור התאמה ספציפית של ההליך הכירורגי ושאר הפעולות שכדאי לנקוט בדרך לתוצאות המחמיאות ביותר האפשריות.

שאיבת שומן מהצוואר

מטופלים אשר מתאפיינים בעודף שומן בצוואר, ועל כן גם בתופעה המתסכלת והמבגרת מאוד שאנחנו מגדירים כ"סנטר כפול", זקוקים באופן טבעי לשאיבת שומן. אופציה נוספת היא המסת שומן.

שאיבת השומן מהצוואר מבוססת על חתכים זעירים בנקודות שנבחרות בקפידה. דרך חתכים אלה מוחדרות אל מתחת לעור צינוריות דקיקות ודרכן נשאב החוצה השומן המיותר. כדאי לדעת שהחתכים הם בגודל של לא יותר מ-2-3 מילימטר כך שלא נותרת צלקת.

אפשרות נוספת לסילוק השומן המיותר מהצוואר היא המסה שלו. המסת שומן ניתן לבצע הן בעזרת גלי רדיו והן בעזרת לייזר. הבחירה בין האפשרויות השונות להעלמת השומן, שלכל אחת מהן גם יתרונות וגם חסרונות, היא על סמך המאפיינים הספציפיים של המטופל או המטופלת.

עוד כדאי לקחת בחשבון שלעתים שאיבה או המסה של שומן גורמת לרפיון של העור. מנתח פלסטי מנוסה מספק כמובן מענה אפקטיבי גם לכך.

הסרת רקמות עור עודפות בצוואר

עודפי עור בצוואר כאמור עשויים להתרכז בקו הלסת, או להתפזר על פני כל האזור. באופן טבעי ככל שישנן יותר רקמות עור בלתי רצויות כך הסרתן מורכבת יותר. בכל מקרה החתך שדרכו מסולקים עודפי העור חבוי מאחורי האוזן או סביב התנוך, כך שאין צלקת בולטת. מקום אפשרי אחר לחתך, בהתאם למיקום רקמות העור המיותרות, הוא אזור הסנטר.

הידוק שרירי הצוואר

מרכיב מרכזי נוסף בניתוח מתיחת צוואר הוא הידוק שריר הפלטיסמה, שכאמור רפיון שלו יוצר מראה שמוט לאזור כולו ואחראי במידה רבה על החזות המבוגרת מדי. הידוק השריר, כמו הסרת עודפי העור, מתבצע דרך חתכים באזור הסנטר ומאחורי שתי האוזניים.

בסך הכל מתיחת צוואר נמשכת במרבית המקרים בין שעתיים ל-3 שעות. ההחלמה נמשכת בין 10 ימים לשבועיים, בהתאם להיקף הפעולות שבוצעו, והתוצאות איכותיות מאוד ומחזיקות מעמד שנים רבות – אפילו 10 שנים – ובפרט כשמקפידים את האיבר הרגיש בידיים מקצועיות במיוחד של מנתח פלסטי בעל ניסיון נרחב בניתוח ספציפי זה.

מתיחת פנים וצוואר אצל כירורג פלסטי מומחה

סגירת תפריט