פיסול פנים בעזרת בוטוקס

פיסול פנים הוא טיפול חדשני שמאפשר את עיצוב הפנים ללא ניתוח. אחד המרכיבים העיקריים במסגרתו הוא זריקות בוטוקס לחלק העליון של הפנים וזאת במטרה לטשטש קמטי הבעה ולהקנות לאזור כולו מראה צעיר יותר ומושך יותר.

כיצד פועל בוטוקס?

בוטוקס הוא חומר רב עוצמה אשר מופק מחיידק בשם קלוסטרידיום בוטולינום. הפעולה שמבצע חומר זה היא חסימה של שחרור מוליך עצבי בשם אצטילכולין בנקודות ספציפיות, בהתאם למקומות אליהם הוזרק הבוטוקס. לאצטילכולין חלק מרכזי בהעברת מסרים מהמוח לשרירים, ובגלל שהשחרור שלו נחסם נמנעת למעשה פעילות של שרירים זעירים בפנים שמייצרים את אותם קמטי הבעה במצח, בצדי העיניים ובין הגבות. יש להדגיש כי רופאים מיומנים יודעים להשתמש במינונים מדויקים כך שהמטופלים יוכלו בכל זאת לייצר הבעות בהתאם לרגשותיהם ולא יסבלו ממראה קפוא או מאולץ.

כמו כן חשוב לציין כי הבוטוקס אינו אפקטיבי כנגד קמטים סטטיים כמו אלה שבין הפה לאף או שיורדים מצדי השפתיים אל הסנטר – עבור מילוי קמטים אלה נדרשת הזרקת חומצה הילורונית שממלאת את החריצים וכן מאיצה את ייצורם של שני חלבונים חיוניים בשם קולגן ואלסטין אשר לוקחים חלק בהיווצרות רקמות עור חדשות ומוצקות יותר.

כיצד מתבצעת הזרקת בוטוקס?

פיסול פנים ללא ניתוח באמצעות הזרקת בוטוקס לא פוגע כלל בשגרת היום של המטופלים – ההזרקה עצמה לא מחייבת הרדמה ועל כן נמשכת זמן קצר מאוד (כ-15 דקות) ומיד לאחר מכן ניתן לחזור להמשך הפעילות היומית השגרתית. הזריקות עצמן לא כואבות ותופעות הלוואי היחידות הן אדמומיות קלה, שטפי דם זעירים וירידה בתחושה באזור שאליו הוזרק הבוטוקס. כל התופעות נעלמות מעצמן תוך זמן קצר.

חשוב להדגיש כי האימפקט של החומר העוצמתי מחזיק מעמד מספר חודשים, ולאחר מכן יש לעבור מחדש את הרכיב הזה במסגרת פיסול הפנים על-מנת לשמר את המראה הצעיר והמחמיא.

עיצוב שפתיים באמצעות סיליקון
מילוי קמטים בסיליקון

סגירת תפריט