איך תבטיחו החלמה מהירה אחרי ניתוח מתיחת בטן ?

מתיחת בטן היא אחד הניתוחים הנפוצים ביותר בשנים האחרונות. גם נשים וגם גברים עוברים את ההליך הכירורגי שכולל שאיבת שומן מיותר, הסרה של עודפי עור באזור הבטן, הידוקם של השרירים הרלוונטיים ואם יש בכך צורך גם הסטה של הטבור למיקום מחודש, כך שמרכז הגוף זוכה למראה הדוק ומרשים, כולל קו המותניים, אזור הערווה וקו הירכיים.

חשוב להדגיש כי מתיחת הבטן היא ניתוח מורכב, גם לנוכח היקף הפעולות הנרחב וגם בשל הרגישות של האזור. כמו כן נדרשת תקופת החלמה בעקבות ההליך הכירורגי, וחשוב להיערך לקראתה ולקחת אותה בחשבון – אבל כשעוברים את הניתוח אצל כירורג פלסטי מיומן, גם ההחלמה קלה יותר וניתן לצלוח אותה במינימום זמן.

הימים הראשונים אחרי המתיחה

ניתוח מתיחת בטן מתבצע בהרדמה מלאה. כשהוא מסתיים, מועברים המנותחים להתאוששות ואז לאשפוז. במרבית המקרים השהות בבית החולים תחת השגחה צמודה נמשכת עד 24 שעות, ואז מתחילה ההחלמה האמיתית.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר אחרי המתיחה של האיבר שבמרכז הגוף הן כאבים, שטפי דם, תחושה ירודה בבטן ובסביבתה ותחושה לא נוחה באופן כללי. חשוב להצטייד מראש במשככי כאבים וגם לדאוג שיהיו סביבכם אנשים שיוכלו לעזור לכם שכן בימים הראשונים ישנו קושי לבצע את הפעולות היומיומיות ונדרשת מנוחה רבה.

עוד כדאי לדעת כי במסגרת ניתוח מתיחת בטן החלמה בימים הראשונים כוללת גם תחבושות לחץ על הבטן וכן נקזים שתפקידם הוא מניעת הצטברות של נוזלים באזור הניתוח. הנקזים והחבישה מגבירים את מידת הלחץ על הבטן ומקשים על תפקוד – מומלץ לא להתאמץ וגם לא להילחץ אלא לתת לגוף את הזמן שלו להחלים ובינתיים להיעזר בקרובי משפחה, חברים טובים וכל סיוע אפשרי אחר.

המלצה חשובה נוספת להאצת ההחלמה בימים הראשונים היא לא לשכב במיטה כל היום. כאמור אין צורך לבצע את עבודות הבית או מטלות אחרות, אבל כן חשוב ללכת – גם כשהפעולה הזו מייצרת כאבים, היא מחזקת את שרירי הבטן וגם מייצבת את האזור שנמתח, ויש לכך תרומה של ממש להשלמת ההחלמה באופן מוצלח.

כמה זמן נמשכת ההחלמה אחרי מתיחת בטן?

לאחר ניתוח מתיחת בטן החלמה נמשכת במרבית המקרים כשבועיים. בכל מקרה חובה להיות קשובים לתחושות השונות שמתעוררות בגוף בזמן ההחלמה ולא להאיץ את החזרה לשגרה – גם אם נדרשים עוד יומיים-שלושה למנוחה (כאמור לא מוחלטת – הליכה חיונית להחלמה).

גם לאחר שחוזרים לשגרה ולעבודה, חל איסור מוחלט לבצע פעילות גופנית מאומצת וגם לא להרים משא כבד – במשך כחודש עד חודש וחצי בסך הכל.

מה קורה חודש אחרי הניתוח?

בתום כחודש ממועד הניתוח החזרה לשגרה הושלמה כמעט במלואה. המטופלים עדיין מרגישים את השינויים בגוף, אולם באופן כללי כל התחושות הקשות כבר מאחוריהם והם עם הפנים קדימה, אל החיים החדשים שמצפים להם כשהמראה של הבטן הוא בהתאם לחלום שלהם.

בשלב זה כבר ניתן להתחיל לראות את התוצאות. השיפור שמניב ניתוח מתיחת בטן מושלם תוך חודש עד חודשיים נוספים. תזונה נכונה ופעילות גופנית בתדירות משמעותית מומלצות כדי לשמר את המראה המרשים של הבטן ובעצם של הגוף כולו.

סגירת תפריט