להתכונן נפשית ופיזית לקראת ניתוח שאיבת שומן

שאיבת שומן היא אחד מהניתוחים הפלסטיים היותר פופולריים. היערכות אופטימלית לקראת ההליך הכירורגי, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית, היא מרכיב משמעותי בשביעות רצון מקסימלית.

הכנה פיזית

ניתוח שאיבת שומן מאפשר סילוק מצבורי שומן נקודתיים מהבטן התחתונה, מהירכיים, מהמותניים, מהזרועות ומהברכיים. כמו כל ניתוח אלקטיבי, כלומר כזה שאינו דחוף ולמעשה גם אינו חובה, הוא מתאים לאנשים בריאים ובפרט כאלה שלא סובלים ממחלות רקע חמורות ושלגוף שלהם יכולת להתאושש ביעילות לאחר הליך כירורגי פולשני.

בהתאם לפני שנכנסים לניתוח לשאיבת שומן יתבצעו בדיקות דם, וכמו כן יש לדווח למנתח הפלסטי על כל ההיסטוריה הרפואית הרלוונטית. על-מנת להפחית את מידת הסיכון שטמונה בניתוח למינימום יש להפסיק להשתמש בתרופות שמדללות את הדם (למשל קומדין או אספירין) וכן בתוספי מזון ו-ויטמינים בעלי השפעה דומה החל משבועיים לפני מועד השאיבה (כמובן לאחר התייעצות עם רופא). כמו כן יש להימנע מצריכת אלכוהול ומעישון בפרק זמן זה, וגם לאחר הניתוח העישון והאלכוהול אסורים שכן הם פוגמים במידה משמעותית ביכולתו של הגוף לחזור לעצמו.

ביום שבו מתבצעת שאיבת השומן חשוב להתקלח היטב ובפרט לנקות באופן יסודי את האזור או האזורים שמהם יישאב שומן מיותר, ולהימנע מאכילה ושתייה במשך שש השעות שלפני הכניסה לחדר הניתוח.

הכנה נפשית

ההכנה הנפשית לקראת ניתוח שאיבת שומן כוללת 2 מרכיבים: הבטחת ציפיות ריאליות ו-וידוא כי המטופל או המטופלת מבינים מה צפוי לאחר השאיבה מבחינת ההחלמה והסיבוכים (הנדירים אבל האפשריים).

בפרט חשוב תיאום הציפיות: לא מעט בני אדם טועים לחשוב ששאיבת השומן מובילה לירידה במשקל – אולם בפועל זהו ניתוח שמיועד למי שמשקלם תקין או מעט מעבר לטווח הנורמה. השאיבה מסייעת לחטב את הגוף, ומובילה לשינוי ניכר לעין, אבל חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ועל אורח חיים בריא כדי לשמר את הישגי הניתוח ולמנוע הצטברויות שומן באזורים אחרים בגוף.

סגירת תפריט