למי מיועדת שאיבת השומן?

שאיבת שומן הינה הליך כירורגי שכשמו כן הוא: שאיבה של שומן על מנת להקנות לאזור מסוים בגוף המטופל או המטופלת מראה חטוב יותר ומושך יותר.

למי מיועדת שאיבת השומן?

ניתוח שאיבת שומן מתאים לגברים ולנשים ללא עודף משקל משמעותי (כלומר בעלי משקל תקין או עודף משקל קל יחסית) ועם הצטברות נקודתית של שומן מיותר באזור מסוים בגוף. מאפיין חשוב נוסף הוא עור שאינו רפוי מדי ובעל יכולת להתכווץ לאחר שאיבה של תאי שומן, שכן ללא יכולת זו עודף השומן אמנם ייעלם אבל התוצאה תהיה רפיון משמעותי של העור ומראה רופס.

חשוב להדגיש שהליך כירורגי זה לא מיועד למי שרוצים לרדת במשקל אלא רק למי שרוצים להיפטר ממצבור שומן מתסכל שלא מתפוגג גם אחרי דיאטה. עוד כדאי לדעת שניתן לשאוב שומן מכל אזור בגוף, ובפרט מקובל לבצע שאיבת שומן מהבטן, מהירכיים, מהישבן, מהגב, מהזרועות. מהצוואר, מחזה גברי ועוד.

שאיבת שומן לגברים

עבור חלק מהמטופלות והמטופלים ההמלצה היא לשלב הליכים נוספים מהרפואה האסתטית ביחד עם שאיבת השומן, וזאת על-מנת להוביל לשינוי המיטבי עבורם ולשיפור משמעותי בדימוי העצמי.

דוגמה אחת לשילוב שכזה הוא שאיבת שומן לגברים מהבטן ועיצוב קוביות בבטן – שילוב שגם הופך את שאיבת השומן לקלה ביותר בזכות העיצוב מחדש של דפנות הבטן וגם משדרג במידה ניכרת את מראה הבטן ומקנה לה עיצוב ספורטיבי ומרשים במיוחד.

דוגמה נוספת היא שאיבת שומן מהסנטר בשילוב הליכים שונים להצערת הפנים ובהם מזותרפיה, הסרת נגעים בלייזר והזרקות בוטוקס. חיבור נפוץ במיוחד הוא בין ניתוח מתיחת בטן לבין שאיבה של שומן מאזור זה, ומומלץ לבצע הליך זה כשישנם לא רק עודפי שומן אלא גם עודפי עור שכדאי להסירם.

בכל מקרה התכנון של כל הליך ספציפי למטופל או למטופלת מתבצע על סמך אבחון מקצועי ומעמיק.

מדוע ישנה חשיבות רבה לאבחון מקצועי לפני שאיבת שומן?

ניתוח שאיבת שומן נשען כאמור על אבחון מדויק ורחב היקף, אשר חייב להתבצע ע"י מומחים ברפואה אסתטית. סיבה אחת לכך היא כדי לקבוע את היקף השאיבה, כשהטווח המקובל הוא עד 3 ליטר בשאיבה אחת (אם כי ניתן לבצע גם שאיבות רחבות יותר, של עד 5 ליטר שומן). להחלטה זו חשיבות רבה, שכן מצד אחד ישנו רצון להגיע לתוצאות המחמיאות ביותר עבור המטופל/ת ומצד שני ישנם שיקולי בטיחות שאי אפשר להתעלם מהם, ונדרש איזון מיטבי בין שני אלה.

סיבה נוספת היא ההכרח לבחון את הרקע הרפואי של המטופל/ת, וזאת כדי למנוע סיכונים מיותרים במהלך ביצוע השאיבה שהינה הליך כירורגי פולשני, ועוד מאפשר האבחון המקצועי להמליץ על הליכים נוספים עם השאיבה בדרך למראה המחמיא ביותר האפשרי, כמובן בהתאם לרצונות המטופלים.

 

Lower female body before dissolving fat

 

סגירת תפריט