מדוע שאיבת שומן הפכה כה פופולרית?

שאיבת שומן (Liposuction) הפכה בשנים האחרונות להליך כירורגי פופולרי למדי. בארה"ב – מדינה שבה מבוצעים ניתוחים פלסטיים רבים ובנוסף ישנו תיעוד מפורט (וגם חיבה לסטטיסטיקות מכל הסוגים…) – בוצעו ב-2016 קרוב לרבע מיליון ניתוחי שאיבות שומן, עלייה של 6% ביחס לשנה שקדמה לה, וגם בישראל יותר ויותר נשים וגם גברים עוברים שאיבה בדרך לגוף חטוב יותר ודימוי עצמי משופר.

ישנן שתי סיבות עיקריות לפופולריות הגואה של שאיבות השומן:

* מודעות גבוהה יותר לאסתטיקה – באופן כללי רובנו מייחסים משקל הולך וגדל לאסתטיקה, בכל תחומי החיים, ובהתאם אך טבעי הוא שנשאף להעניק לעצמנו את המראה המושך ביותר האפשרי, ולשם כך נהיה מוכנים גם לעבור ניתוחים.

* ההשתכללות המתמדת של הרפואה האסתטית – ההליכים הכירורגיים המתבצעים במסגרת הרפואה האסתטית, ובהם גם שאיבת השומן, הולכים ומשתכללים. הדבר בא לידי ביטוי גם באחוזי הצלחה גבוהים יותר, גם בצמצום תופעות הלוואי וגם בכך שנדרשת החלמה קלה יותר בעקבותיהם. בהתאם ישנה מוטיבציה גבוהה יותר לעבור שאיבה של שומן מיותר שאנחנו לא מצליחים להעלים בדרכים אחרות, ובנוסף יש יותר סיפורי הצלחה, שמטבעם מעודדים עוד אנשים לפנות לעזרת כירורג פלסטי מיומן ומנוסה.

למי מתאימה שאיבת שומן?

שאיבת שומן מיועדת לסילוק עודפי שומן נקודתיים, שגם דיאטה קפדנית ופעילות ספורטיבית משמעותית לא הצליחו להעלים. במיוחד נהוג לשאוב שומן מהבטן, מהמותניים, מהירכיים, מהזרועות ומהגב.

הליך כירורגי זה מתאים לגברים ולנשים שמתאפיינים במשקל תקין, או מעט גבוה מהרצוי – אך לא למי שסובל מהשמנת יתר. תנאי נוסף להצלחת שאיבת השומן הוא עור גמיש, שיוכל להתכווץ לאחר שיסולקו תאי השומן המעיקים, כך שלא ייווצר מראה רפוי ולא מחמיא. כמו כן נדרשת בריאות כללית תקינה כדי שהגוף יוכל להתאושש לאחר הניתוח ללא קושי וההחלמה תהיה פשוטה כפי שמאפשרות שאיבות השומן בימינו.

 

סגירת תפריט