שאיבת שומן מהזרועות – לא במקום דיאטה

ההשתכללות המתמדת של הרפואה האסתטית מספקת לנו פתרונות מדויקים למגוון הולך ומתרחב של מצוקות אסתטיות. גם כשמדובר על בעיה נקודתית – עודפי שומן בזרועות וכתוצאה מכך מראה מידלדל ולא מחמיא – ישנו פתרון אפשרי בדמות שאיבת השומן. על-מנת שהוא יהיה אפקטיבי באמת, חשוב לשלב אותו עם תזונה מאוזנת ופעילות גופנית נכונה, שכן אף ניתוח שאיבת שומן לא מהווה תחליף לדיאטה.

למה נדרשת גם הקפדה על תזונה ופעילות גופנית?

בזרועות, כמו גם באזורים אחרים בגוף, ישנם תאי שומן שתכליתם היא אגירת אנרגיה, שמירה על טמפרטורת גוף תקינה, הגנה על הכבד, הלב ואיברים חיוניים נוספים, בלימת זעזועים ועוד. מספר תאי השומן והאופן שבו הם מפוזרים בכל אזור בגוף הם תוצר של גנטיקה. כמו כן אין שינויים מבחינה זו לאחר סיום גיל ההתבגרות. שאיבת שומן מהזרועות מקטינה את מספר תאי השומן (ועל כן מקנה לגוף מראה חטוב יותר) אבל ללא שמירה על תזונה מושכלת ופעילות גופנית הולמת, התוצאה תהיה הצטברות שומן – בתאי השומן שנשארו בגוף ובפרט בזרועות. בהתאם ניתוח לשאיבה של שומן מיותר מהידיים בלי אורח חיים בריא יוביל בסופו של דבר לשומנים מיותרים באזורים אחרים, שלא נותחו, וחבל.

למי מתאימה שאיבת שומן בזרועות?

שאיבת שומן בזרועות מיועדת למי שמשקלם תקין, או מעט מעל לנורמה הרצויה – למשל כהשלמה לדיאטה מוצלחת או במקרים שבהם למרות ההקפדה על תזונה נכונה וספורט עדיין ישנם אזורים "מידלדלים" בזרועות. מאפיין משמעותי אחר הוא מצב העור – נדרשת גמישות מסוימת כך שהעור באזור המנותח יוכל להתכווץ בהתאמה למצב שאחרי השאיבה ולהבטיח מראה הדוק, מוצק ושובה לב. עוד אלמנט שנבחן בקפידה הוא מצב הבריאות הכללית, וזאת על-מנת שניתן יהיה לדעת בוודאות שהניתוח לא מסכן את המטופל או המטופלת.

איך לשמר את ההישגים של שאיבת שומן מהידיים?

ניתוח שאיבת שומן בזרועות מעלים מצבורי שומן מיותרים ובכך משפר במידה ניכרת הן את המראה החיצוני והן את הדימוי העצמי. על-מנת לשמר את ההישגים של שאיבת שומן מהזרועות חשוב כאמור להקפיד על תזונה שיש בה מעט שומנים מזיקים (בפרט השומנים מהחי) ועל פעילות ספורטיבית עם דגש על אזור הידיים. תרגיל פשוט שניתן לבצע בכל מקום הוא סיבוב של הזרועות (עם או בלי משקולות), שכיבות סמיכה מול קיר יחטבו אף הן את הידיים, ועוד אופציה שאפשר לשלב בקלות בשגרת היום היא לעמוד לפני כיסא (יציב), כשהרגליים מפושקות ברוחב הכיסא והעקבים צמודים לרצפה. אוחזים בכיסא באחיזה אחורית ואז מורידים ומעלים את הגוף באמצעות כיפוף מרפקים. מומלץ לבצע 3-5 סטים של 15-20 כפיפות עם כדקה הפסקה בין סט לסט.

סגירת תפריט